• Nalle Puh73

Någon som testat Lindbergs vinteroverall?

Kikade på deras hemsida idag och såg att dom hade vinteroveraller i större storlekar: Har aldrig sett någon som haft deras overall och är därför lite nyfiken om dom varit bra.
    Någon som testat den?
    Tycker det är svårt att hitta overall i bra pris som är bra när man söker större storlek.

♥ William och Elias, Mina älskade trollungar. William 050507 Elias 080623 ♥
  • Svar på tråden Någon som testat Lindbergs vinteroverall?
  • Nalle Puh73

Ingen??

• alvide

Vi har deras vinterjacka o vinterbyxa. Jackan fick vi reklamera två gånger pga dragkedjan. Sen är ärmmudden väldigt tajt så man får inte plats med vantar under. Sen är jackärmen väldigt vid så vanten går inte att trä över heller. Den är snygg o byxorna är OK . Så nja, jag skulle inte rekommendera den tyvärr.

• BymBym

De är rätt nya med vinterkläder, har mest gjort vantar, mössor, tossor. De håller hög kvalite. Man får ju hoppas att "barnsjukdomarna" på vinterkläderna försvinner och att det blir lika bra kvalité på dem som deras tidigare produkter.

Jag ska testa dem i år, får se hur de är

• Nalle Puh73

Jasg är supernöjd med överdragsbyxorna därifrån men funderar om man törs testa overallen. Känns som mycket pengar om den inte är bra. Får fundera lite..

alvide skrev 2010-08-29 23:22:22 följande:
    Vi har deras vinterjacka o vinterbyxa. Jackan fick vi reklamera två gånger pga dragkedjan. Sen är ärmmudden väldigt tajt så man får inte plats med vantar under. Sen är jackärmen väldigt vid så vanten går inte att trä över heller. Den är snygg o byxorna är OK . Så nja, jag skulle inte rekommendera den tyvärr.
    Är dom små i storleken?
  • BymBym

Vi har också haft överdragsbyxorna och de har verkligen varit super. Jag chansar i alla fall

• Samsmamma

Vi har en tunn höstoverall, vindsäker men inte vattentät. Bara ett tunnt bomullslager och sen det vindtäta (polyester kanske?), hela overallen är jättemjuk och fin. Bra kvalitet!

Kan inte sägfa något om vinteroverall dock.

• alvide
    Nalle Puh73 skrev 2010-08-31 08:18:25 följande:
    Jasg är supernöjd med överdragsbyxorna därifrån men funderar om man törs testa overallen. Känns som mycket pengar om den inte är bra. Får fundera lite..Är dom små i storleken?
    De är rymliga i storleken. Dock har de "bara" 5000 i vattenpelare. Kanske lite lite för det priset man betalar. Vattenpelaren kanske är högre i år? Vi köpte förra året.
  • Nalle Puh73
    alvide skrev 2010-08-31 11:16:29 följande:
    De är rymliga i storleken. Dock har de "bara" 5000 i vattenpelare. Kanske lite lite för det priset man betalar. Vattenpelaren kanske är högre i år? Vi köpte förra året.
    Fast 5000 är ju samma täthet som galon. Tycker det räcker bra. Är 5000 på byxan han har och vi behöver aldrig galon eller regnkläder. Däremot skulle jag vilja veta hur mycket den andas. Kanske skulle maila dom och fråga,
  • alvide
    Nalle Puh73 skrev 2010-08-31 12:28:06 följande:
    Fast 5000 är ju samma täthet som galon. Tycker det räcker bra. Är 5000 på byxan han har och vi behöver aldrig galon eller regnkläder. Däremot skulle jag vilja veta hur mycket den andas. Kanske skulle maila dom och fråga,
    Coating/membran sitter innanför yttertyget. Det som avgör hur bra det är förutom vattenpelare är hur slitstarkt tyget är. Sen så tar olika tyg olika tid att torka även om man är torr inne så är det inte kul med kläder som är dyngsura utanpå heller. Andning är viktigt oxå som du skriver. Nyfiken. Så meddela när du vet senGlad
  • BymBym

Vi har inte heller behövt använda galon eller regnkläder.
    maila och meddela oss  

Svar på tråden Någon som testat Lindbergs vinteroverall?