• LinaTed

Jätte tryck neråt

Jag har de senaste dagarna känt ett enormt tryck neråt, ibland känns det som att bebisen är påväg att ta sej utFlört
    Jag har också känt som en boll mellan benen, eller hur man nu ska förklara, speciellt när jag skrattar, då känns de som hela muttan ska ramla "ut" eller va man ska säga, hahaDrömmer Förstår ni vad jag menar? Känns lixom som att jag har en boll där som är påväg att ploppa ut när jag skrattarTungan ute

Känner också ett enormt tryck mot urinblåsan, känns som att jag ska pissa på mej ibland å de lixom sticker till.

Vad händer? Vad håller ungen på med där inne igentligen? Nån som har en aning?Drömmer

Har jätte mycke förvärkar å sammandragningar som gör ont ibland också om de har nån betydelse...
    Är i vecka 31

♥Emilia 090321 ♥ ♥ Bebis nr 2 påväg, BF 101026♥
  • Svar på tråden Jätte tryck neråt
  • Puffalina

Anske har bäbisen fixerat sig??!! Låter så iaf...

* Sebastian 061016 Alexander 081109 BF 8/9-10 *
  • Myshörnan

Det låter som att bebisen har fixerat sig.

• september0809

så länge dina sammandragningar inte är regelbundna så är det ingen fara.
    de är troligtvis bebis som lägger sig till rätta och då kan de bli en bollkänsla mellan benen!

• Höstbebis2010

Det skulle lika gärna vara jag som skrivit denna tråden, har det precis lika och är i samma vecka. Det känns verkligen som om bebis vilken sekund som helst bara ramlar ut..

Men fixerar den sig verkligen så tidigt? Tycker de brukar prata om vecka 35?

• beccizz

Min fixerade sig i vecka 28 och är idag 40+1 så det är olika de där =) Allt det där känner jag oxå igen ända sen dess och som någon annan skrev, så länge de inte är regelbundna så är det ingen fara =)
    Kram o lycka till

• Strumpan08

Känner likadant, är i v. 34. Tycker ibland att något buktar ut där nere också, men än har inget huvud ploppat ut.

Strumpan ♥ 081209 ~ Pyret ♥ BF 101010
  • Rollindynamite

Känner samma, har gjort de i typ 2 veckor. Gått 10 dagar över tiden idag också så jag hoppas det leder ngn vart, men Bm sa igår att det är jätte bra o känna så för de mjukar upp livmoder tappen :) Så att du börjat känna tidigt e nog bra, du slipper säkert gå över då!

• LinaTed

Ja de låter ju som att alla är överrens om vad som händer Flört Men är de inte ovanligt att dom fixerar sej så "tidigt"? Min första fixerade sej inte fören förlossningen satt igång i vecka 40+5.

Det är verkligen inte en skön känsla att ha en boll mellan benenTungan ute de trycker lixom på oxå, känns verkligen som att huvet eller nå ska ramla ut när som helst å de gör tillomed lite ont å är öm. Är de normalt?

♥Emilia 090321 ♥ ♥ Bebis nr 2 påväg, BF 101026♥
  • 82sjo

Låter precis som det känns för mej.
    Är i v 32 och trycket har blvit  värre och värre senaste veckorna.
    Vet att den lille ligger neråt men inte om han är fixerad ännu. Men hoppas nästan att han inte är det.
    Mina tidigare barn har fixerat sig nästan exakt två veckor innan de tittade ut, och vill inte att den lille kommer ut ännu, han får gärna stanna några veckor till.

• Puffalina
    Mitt första barn fixerade sig runt v. 35. Andra i v.28. Nu är jag i v.39 å än har den inte fixerat sig... Så det är vääääldigt olika. Dock kan jag säga att jag trott att den fixerat sig flera gånger då jag upplever denna känsla som ni beskriver men det är nog bara att den trycker på sina ställen samt att mitt bäcken förmodligen är rätt uppluckrat då detta är min 3:e graviditet på 4 år...
    * Sebastian 061016 Alexander 081109 BF 8/9-10 *
  • Rollindynamite

a just det, tänkte inte på att de e ungefär samma känsla som när bebis fixerar sig, tror det va i v.37 bm konstaterade att min bebis var fixerad, kände inte de huggen neråt länge på ett tag sen men nu har bebis sjunkt såpass långt ner i bäcken att de nästan knakar ibland och känns som huvudet e på väg ut x) AJ!

• CupcakeMomm

jag har liknande symptom och tog upp detta med min bm igår då jag tänkte att det kanske är tösen som håller på att fixera sig, hon sa att det var sammandragningar (braxton-hicksa).

hör av dig till din bm om du är orolig eller nyfiken

• alvias78

Känner exakt samma samt rejäla sammandragningar... men jag låter mig inte luras... Vet att det var så med de andra och minns med min tredje att barnmorskan sa när jag var i ca v 36 att det säkert är dags snart och jag trodde på henne... sen kom barnet 8 dagar över tid, så jag har inga förhoppningar om att få lite tidigare. Är i v 35 nu, så h*n kan få stanna två v till.. sen är denmer än välkommen att komma ut för jag orkar snart inte mer...

• Livfull

Så kände jag dygnet innan vattnet gick. Det tryckte också väldigt på blåsan och kissade var femte minut . Födde i vecka 33+3.

• DevilsDaughter

Jag hade det så som du beskriver det i slutet av graviditeten, tyckte det var jobigt eftersom trycket ibland gjorde ont om man stod upp en längre stund. Men det hade nog inget att göra med att förlossningen närmade sig el nåt utan bara att barnet sjunkit lite längre ner.

• Kyami
    LinaTed skrev 2010-08-27 23:33:20 följande:
    Jag har de senaste dagarna känt ett enormt tryck neråt, ibland känns det som att bebisen är påväg att ta sej utFlört
    Jag har också känt som en boll mellan benen, eller hur man nu ska förklara, speciellt när jag skrattar, då känns de som hela muttan ska ramla "ut" eller va man ska säga, hahaDrömmer Förstår ni vad jag menar? Känns lixom som att jag har en boll där som är påväg att ploppa ut när jag skrattarTungan ute

Känner också ett enormt tryck mot urinblåsan, känns som att jag ska pissa på mej ibland å de lixom sticker till.

Vad händer? Vad håller ungen på med där inne igentligen? Nån som har en aning?Drömmer

Har jätte mycke förvärkar å sammandragningar som gör ont ibland också om de har nån betydelse...
    Är i vecka 31
    Haha, känner igen mig! Är i vecka 36 och förstföderska så har dock heller ingen aning om vad det beror på...har haft så ett par veckor till och från. :)
Svar på tråden Jätte tryck neråt