• HasseLina

Brun flytning i v. 23

Hejsan! Jag har verkligen försökt att inte oroa mig under min graviditet, men det verkar näst intill omöjligt. Jag och min sambo håller på att renovera vår nya lägenhet och igår eftermiddag när jag gick på toaletten kom det lite blod och en brun flytning. Blev ganska rädd faktiskt även om jag vet att man kan blöda lite till och från i graviditeten. Jag vet ju att bruna flytningar kan vara ett tecken på missfall tidigt i graviditeten, men hur är det när man har gått lite längre som jag själv. Är i v. 23. Tycker heller inte att den lilla har rört på sig sedan dess. Den brukar ju hälsa på varje kväll och morgon, men det var tyst igår kväll och i morse. Överreagerar jag eller behövs det kollas upp. Tacksam för svar.

• Svar på tråden Brun flytning i v. 23
  • chess1979

ring till förlossningen, En blödning skall alltid kollas upp.
    lycka till.

• nr3

jag tycker absolut du måste åka in för koll, även om det säkert är lugnt. men eftersom du gått så långt så gör det. har själv haft STORA problem m både bruna, rosa flytningar samt 4 STÖRTBLÖDNINGAR. men mitt barn mår fint, jag är i v 16 nu.
    lycka till!!

• HasseLina

Jag ringde min BM och hon sa att det kan vara så enkelt att jag har överansträngt mig, men jag ska få komma in i eftermiddag och kolla hjärtljuden. Tack för era svar, jag hör av mig när jag fått veta.

• Bellis555

Jag har oxå haft så, och det desa till mig var att jag hade sköra slemmhinnor, och sedan så har jag oxå fått veta att man oftast väntar en pojk då det blir små bruna flytningar. Men det återstår å se. Det jag vet är att man ska vara uppmärksam på om det är rikliga blödningar samt smärta i magen, då ska man akut in.. Lycka till

• johandra

Åhh vad läskigt! Kan bara tänka mig hur jag skulle reagera om det skulle komma en blödning nu...

Hoppas allt är ok! Lycka till

• pesonen

Det är nog ingen fara ska du se!! Det kan vara någon slemhinna som brustit el dylikt. Men det är bra att du kollar upp det, det ska man alltid göra.

Att du inte känt av bebben sen dess kan bero på för att du stressar upp dig och "tror" att du inte känner av honom. Har hänt mig också, så jag vet. Bästa är att du försöker vila upp din kropp så mycket du kan och att du tar det lugnt.
    Det är jobbigt att vara gravid, jag vet. Det är ingen dans på rosor direkt. Man är orolig hela tiden, man värnar om det lilla liv som finns i magen.

Jag tänker på dig

Kram

• Krollo

Jag fick också bruna flytningar i v.23 och skickades in till förlossningen för koll, allt var perfekt och de hittade ingen anledning till blödningen. Sex kan ju orsaka en ofarlig blödning men så var det inte i mitt fall, nu är jag satt på sexförbud eftersom de bruna flytningarna har fortsatt, har förstått att det inte är särskilt ovanligt och inte behöver betyda något. HOppas att allt går bra, skönt att du ska bli uppkollad, jag blev iallafall lugnare efteråt, håller tummarna!

• HasseLina

ÅH, vad man kan bli överlycklig för minst lilla. Lilla guldklimpen har hört av sig. Fick precis en rad små sparkar... :) Ska givetvis gå till BM för koll ändock, men känner mig lite lugnare nu när min älskling har hört av sig!

• johandra

Vad skönt HasseLina!!

Då ska du se att allt nog är ok trots allt...Men det e bra att du kollar upp det iaf

• HasseLina

Hejsan igen. Tänkte bara ge er en uppdatering på läget. Allt är bra med lilla bebisen, men det kan vara moderkakan som spökar så jag ska få komma in och träffa läkaren och göra ett VUL nästa vecka. Jag har moderkakan på framväggen och liksom under bebisen. Om det inte har flyttat på sig till nästa vecka så kan jag bli ordinerad sängläge resterande 3 månaderna samt planerat kjesarsnitt. Jag hoppas givetvis att så inte är fallet eftersom jag skulle få krupp av allt ligga still i tre månader samt att jag vill ha en vaginal förlossning. Det är bara att vänta och se, men bebisen mådde iallafall bra och det är det viktigaste. Tack för allt stöd.

• johandra

Men vad br aatt allt var bra med bebisen

Får hoppas att din moderkaka vill flytta lite på sig då, så att du slipper ligga hemma i flera månader...

Jag har oxå moderkakan i framvägg men inte för öppningen så det e ingen fara här iaf

Lycka till med resten nu

Svar på tråden Brun flytning i v. 23