• HasseLina

Brun flytning i v. 23

Hejsan! Jag har verkligen försökt att inte oroa mig under min graviditet, men det verkar näst intill omöjligt. Jag och min sambo håller på att renovera vår nya lägenhet och igår eftermiddag när jag gick på toaletten kom det lite blod och en brun flytning. Blev ganska rädd faktiskt även om jag vet att man kan blöda lite till och från i graviditeten. Jag vet ju att bruna flytningar kan vara ett tecken på missfall tidigt i graviditeten, men hur är det när man har gått lite längre som jag själv. Är i v. 23. Tycker heller inte att den lilla har rört på sig sedan dess. Den brukar ju hälsa på varje kväll och morgon, men det var tyst igår kväll och i morse. Överreagerar jag eller behövs det kollas upp. Tacksam för svar.

• Svar på tråden Brun flytning i v. 23
  • HasseLina

Jag ringde min BM och hon sa att det kan vara så enkelt att jag har överansträngt mig, men jag ska få komma in i eftermiddag och kolla hjärtljuden. Tack för era svar, jag hör av mig när jag fått veta.

• HasseLina

ÅH, vad man kan bli överlycklig för minst lilla. Lilla guldklimpen har hört av sig. Fick precis en rad små sparkar... :) Ska givetvis gå till BM för koll ändock, men känner mig lite lugnare nu när min älskling har hört av sig!

• HasseLina

Hejsan igen. Tänkte bara ge er en uppdatering på läget. Allt är bra med lilla bebisen, men det kan vara moderkakan som spökar så jag ska få komma in och träffa läkaren och göra ett VUL nästa vecka. Jag har moderkakan på framväggen och liksom under bebisen. Om det inte har flyttat på sig till nästa vecka så kan jag bli ordinerad sängläge resterande 3 månaderna samt planerat kjesarsnitt. Jag hoppas givetvis att så inte är fallet eftersom jag skulle få krupp av allt ligga still i tre månader samt att jag vill ha en vaginal förlossning. Det är bara att vänta och se, men bebisen mådde iallafall bra och det är det viktigaste. Tack för allt stöd.

Svar på tråden Brun flytning i v. 23