• marla333

Vågar man ta med 1mån gammal bebis på affärer och ut bland folk?

Hur nojig ska man vara? Ska bebisen vara hemma eller kan man ta med den ut bland folk?
    Vill inte min bebis ska bli sjuk...
    Hur gör ni andra som nyss fått barn? 

• Svar på tråden Vågar man ta med 1mån gammal bebis på affärer och ut bland folk?
  • La Lola

Såklart......

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • shitvadjaghatar

Ja bäbisen tar nog ingen skada i vagnen, du som förälder däremot ska nog tänka till en extra gång.
    Jasg stod i ett stort centrum med en nyfödd, rinnande bröst, nerbajsad unge, hittade inga toaletter, aade glömt våtservetter, svetten rann och jag ville bara hem!

• Småtokig

Ja, varför inte. Jag var "tvungen" att springa ut en runda på stan för att se folk och köpa en overall till sonen när han var 3 dagar gammal. 3 veckor gammal gjorde han IKEA debut.

♥Albin 20070116 ♥Alicia 20090408♥
  • marla333
    shitvadjaghatar skrev 2010-08-28 11:00:45 följande:
    Ja bäbisen tar nog ingen skada i vagnen, du som förälder däremot ska nog tänka till en extra gång.
    Jasg stod i ett stort centrum med en nyfödd, rinnande bröst, nerbajsad unge, hittade inga toaletter, aade glömt våtservetter, svetten rann och jag ville bara hem!
    ajdå, så långt har jag inte tänkt. är bara nervös för alla bakterier och om folk är sjuka Flört
  • anelia

Jag väntade några veckor innan vi gick ut. Mest för att jag inte orkade innan (fick tvillingar) men jag lät bebisearna ligga kvar i vagnen. Och lät inte alla nyfikna dyka ner i vagnen till dom. Men det är inte lätt att hålla alla borta från vagnen...

• Snäckan6

När sonen var ett dygn gick vi ner på stan från BB och handlade en filt till honom. Åtta dagar gammal var han med mig och min syster i Ullared. Har aldrig tänkt så med varken dottern eller sonen, barn ska utsättas för olika förkylningar mm när de är små annars blir de oftare sjuka sen har jag hört.

• tarrrap
    shitvadjaghatar skrev 2010-08-28 11:00:45 följande:
    Ja, eller så kanske man kan försöka vara lite organiserad och ta med våtservetter, reka skötrum innan det är kris osv. Kan ju inte stänga in sig bara för att man har fått barn...
  • Mama Mia

Tycker att man lugnt kan ta med bebisen ut. Sen kan man ju alltid använda lite sunt förnuft. Mitt under RS-säsong behöver man ju inte låta uppenbart förkylda människor sticka ner huvudet i vagnen.
    Vår skrutt hängde med oss till Ikea när hon var ca en vecka gammal, under RS-tid. Jag tillbringade ju största delen av tiden i amningshörnan förstås Cool

Svar på tråden Vågar man ta med 1mån gammal bebis på affärer och ut bland folk?