• LillaMy28

Gneis overall?

Är Gneis overall SUPERSHAPE en bra overall?
    Vill höra för och nackdelar, körde sist p.op´s overall men vill testa nått nytt, och då 2,5åringen kommit upp i strl så man kan köpa andra overaller än tex p.op så vill vi testa nått nytt.

Overallen ska klara tuffa lekar och hålla bra :D

Sååååå bombadera med för och nackdelar på overallen och vad som kan va bra att tänka på :D

StorBusan-08, Lillbusan-10
  • Svar på tråden Gneis overall?
  • zika

Har bara hört bra om Gneis så jag bestllde varsin till barnen i torsdags. Hoppas mycket på dem
    För mig var det positvia att det fanns istora storlekar. Nästan omöjligt att hitta bra overaller över stl 122.
    Gick att dra ihop nere i benen vilket är perfekt när man som min son har lång överkropp. Då blir benen alltid för långa

Har som sagt bara hört bra från bekanta som haft Gneis. Ingenting negativt har jag hört

• LillaMy28

zika- hur va de i strl? stog på sidan att de lagt till en strl i overallen, min dotter har nu 92 fundera p¨å 98 till henne då det är ett tag till vintern :)

• zika

Har inte fått overallerna än men jag gick lite på känn. Storlek beror ju mycket på hur barnet ser ut, inte bara längden. Tex har mina barn, speciellt sonen, vväldigt lång överkropp och då måste man lägga till lite och så får de vara lite långa i benen. Om barnet är runt eller spinkigt spelar ju också in

Om barnet har 92 nu skulle jag definitivt ta 98. Det går ju som sagt både att dra ihop nertill och i midjan. Hon lär ju växa en del i vinter också

• Stiiiiina

Jag funderar oxå på en gneis overall.. Har kollat runt på olika forum..
    En del säger att det är det bästa dom haft, andra säger att det bara är skit...
    Det neg som många skrev, va att den va snäv.. passade bra på "smala" barn... att det kunde vara svårt att få plats med kläder under....

Men som sagt många skrev att den va bra..
    Jag hade en didriksson till dottern förra vintern, funkade bra..
    Men jag skulle ändå vilja testa ett nytt märke :)

Det jag tycker verkar vara mest neg med gneis ( eller rättare sagt det dagispersonalen tycker är dåligt)
    är att den får inte hänga i torkskåp......

• zika

Det jag inte förstår är varför förskolepersonal envisas med att hänga saker som inte är blöta rakt igenom i torkskåp. finns väl ingen anledning?! 

• pafnuta

nej, usch, aldrig en gneis overall!  Jättesnygg och så, men alldelles för trång! Jag har vanliga 3-och4- åringar åring och har köpt 104 och 110 för dem. 104 var för smal för 3-åringen och 110 för lång förstås. Den gick att stänga men var inte skön att röra sig i, alldelles för trång! Var inte alls nöjd med den. Den var samma sak för 4-åringen (110). Och mina barn är normalstora, 4-åringen väger typ 16-17 kg, så tjocka är de intre!

-Nu satsar ja på Po.P eller Reima. Tycker att e sitter kanon!

Men det är kanske bara jag som vill att pverallerna inte ska vara trånga? Jag vill helst själv kunna reglera hur de ska sitta på midjan..

Annars är gneis helt ok vad som gäller värme, snö, etc.

• LillaMy28
    pafnuta skrev 2010-08-30 14:56:20 följande:
    nej, usch, aldrig en gneis overall!  Jättesnygg och så, men alldelles för trång! Jag har vanliga 3-och4- åringar åring och har köpt 104 och 110 för dem. 104 var för smal för 3-åringen och 110 för lång förstås. Den gick att stänga men var inte skön att röra sig i, alldelles för trång! Var inte alls nöjd med den. Den var samma sak för 4-åringen (110). Och mina barn är normalstora, 4-åringen väger typ 16-17 kg, så tjocka är de intre!

-Nu satsar ja på Po.P eller Reima. Tycker att e sitter kanon!

Men det är kanske bara jag som vill att pverallerna inte ska vara trånga? Jag vill helst själv kunna reglera hur de ska sitta på midjan..

Annars är gneis helt ok vad som gäller värme, snö, etc.
    hur är det för en smal tjej? mon dotter är ju 2,5år väger 10kg och är 88lång.. kan 98 bli för trång då? hmm, vill ju inte ha en fööör tajt overall.. Obestämd
  • gneisofficial
    Stiiiiina skrev 2010-08-30 11:32:08 följande:
    Jag funderar oxå på en gneis overall.. Har kollat runt på olika forum..
    En del säger att det är det bästa dom haft, andra säger att det bara är skit...
    Det neg som många skrev, va att den va snäv.. passade bra på "smala" barn... att det kunde vara svårt att få plats med kläder under....

Men som sagt många skrev att den va bra..
    Jag hade en didriksson till dottern förra vintern, funkade bra..
    Men jag skulle ändå vilja testa ett nytt märke :)

Det jag tycker verkar vara mest neg med gneis ( eller rättare sagt det dagispersonalen tycker är dåligt)
    är att den får inte hänga i torkskåp......
    Hej !

Vi hade en annan passform på tidigare års overaller, de var smalare, men att årets skulle vara tight på barn som är normalstora låter konstigt. Man kan justera midjevidden med en invändig resår. Det finns mycket begagnat av våra overaller ute på marknaden som ibland kan vara 3-4 år gamla. (De hade en smalare passform)

Våra overaller KAN och FÅR torkas i torkskåp, men inte i 60-70 grader under flera timmar, det är inte bar för några plagg av syntetmaterial öht. oavsett fabrikat.
    På en lagon temp 30-40 grader kan man torka våra overaller. Att man hänger en funktionsoverall som bara är fuktig på utsidan i torkskåp beror oftast på okunnighet eller slentrian.

Lycka till 
  • Nummer2

Till min son (smal) har overallen funkat utmärkt. men 5 åringen har inte tyckt om den eftersom den är smalare i modellen (visserligen äldre modell) men den är egentligen inte för smal utan mer att den inte är lika rymlig som vanliga pösiga overaller.
    ingen av barnen är runda men lillebror är /har varit lite rundare än storebror.

It`s a darn poor mind that can only think of one way to spell a word
  • Nummer2

I övrigt måste jag säga att overallerna och kläderna i övrigt är så himla bra! har haft dem sen starten och alldrig varit missnöjd. barnen har alldrig varit kalla eller blöta i dessa. äldsta sonen har suttit i vattenpölar med sina och inte blivit blöt. dessutom är det många som kommenterar hur snygga de är.

It`s a darn poor mind that can only think of one way to spell a word
  • Fredriks Mamma

Vad kostar en gneis? Och var kan man beställa på internet?

• Fredriks Mamma

Jag var lite för snabb med mig fråga... jag hittade det! Tack, den ser VERKLIGEN lovande ut!

• Mollie

Hej TS, vi är ute i samma ärende... Startade en tråd idag innan jag hittade din här. Kan vi få tips av varnadras trådar?

Gneis verkar komma upp lite varstans och de har ju rea nu, men tyvärr slut i 116, vilket jag hade behövt till sonen.

www.familjeliv.se/Forum-3-96/m54345567.html

Var dig själv, det finns redan så många andra...
  • Ellu

Vi har haft supershape, både den första testvarianten och senare. Dottern som är späd i sin kroppsbyggnad men inte alls spinkig älskade sina overaller. Det var första gången hon kunde leka ute på vintern
    utan att bli som en michelingubbe. Smidig och inte bylsig. Att det inte får plats en massa tjocka kläder under har inte gjort något för overallen är så varm att det inte behövs. Det har räckt med vanliga kläder alt. ett fleeceunderställ.
    När det gäller storlekar har vi följt gneis rekommendationer och kläderna har alltid gott och väl passat hela säsongen utan att vara alldeles för stora i början.

Svar på tråden Gneis overall?