Inlägg från: gullunge1 |Visa alla inlägg
  • gullunge1

Ger jag för mycket mat??

försök och räkna ihop hur mycket hon äter på 24 timmar. det finns ju måttangivelse på förpackningen. visst är det bara riktmått men dom ska ju stämma ungefärligt. jag ger min 5 och en halv månaders 80 ml för mycket mot vad de står på paketet per dag och det är inte så mycket per dygn. bara det inte blir dubbel så mycket mot vad dom ska ha. 

sen kan du försöka utöka målen så dom blir lite större så kanske hon klarar sej lite längre.
    min flicka äter nu ca var tredje tim. hon äter 5 ggr per dag + ett nattmål. 
    hoppas det löser sej =) 

Tova 100317
  • gullunge1

det jag menade med mycket mat var om hon ger 120 ml per mål varannan timme så blir det oerhört mycket mat per dygn. absolut att målen säkert behöver ökas  o sen att målen kanske blir färre. en sån liten klarar inte heller av att äta 3 liter per dag, det ska vara ca en liter men som sagt de e bara rekomendationer. min tjej äter oxå mer än va som står på paketet men de ska nog kanske inte vara dubbel så mycket.
    dom sa oxå til mig att man ska rapa ett par gånger, låter henne äta ca 50 ml, sen rapa, sen äta 50 ml till och hålla på så för att de annars blir för mycket på en gång. men från att hon blev 4 månader blev det mycket bättre, det var nästa som en magisk gräns. sen har vi även gett minifom och semper magdroppar. slutade med det oxå vid 4 månader.  och bvc läkaren sa till mig att de inte e bra att dom äter så många gånger, magen måste få återhämta sej oxå. men nu kan de gå allt ifrån 2 och en halv timme till 4 timmar mellan målen, men vi har kommit in i ganska fasta rutiner för mat, alltid 5 mål på dagen + ett nattmål, så de blir 6 mål per dygn för oss.

Tova 100317
  • gullunge1

hoppas du har fått lite tips som kanske kan vara något och att det blir bättre!!
    min flicka åt 120 ml rätt länge och sen 150 ml ganska länge oxå. nu har vi stannat på 180 ml per mål, har provat 210 ml men då spyr hon bara massa + att hon ändå äter lika ofta (dvs var 3.e timme) så jag håller mig på 180, hon verkar inte bli hungrigare av det + att hon e ganska stor oxå.  

Tova 100317
Svar på tråden Ger jag för mycket mat??