• EbbaGrön

Provera-mensen kommer inte !!!

Åt min 10e pergotime kur och ägglossningvärdet var väldigt lågt och mensen bara försvann och gravtest visade negativit.
    Nu har jag ätit en kur provera för att gå igång mensen. Men mensen kommer aldrig. Brukar ALLTID få mens samma dag som jag äter sista proveratabletten. Men nu har det gått två dagar sen jag slutade med provera.

Har detta hänt någon annan? Brukar mensen komma några dagar efter eller samma dag som ni slutat med provera?

Tack på förhand !

• Svar på tråden Provera-mensen kommer inte !!!
  • Steffi

Jag vet när jag åt gestapuran så kunde det variera allt ifrån tre dagar till en vecka innan mensen kom. Den sista ggr kom den dock inte alls,. Och då hade jag blivit spontant gravid!! Hoppas allt går bra! Lycka till!!

• EbbaGrön

Okej ! Tack så mycket !!  Få hoppas den kommer när som helst då !
    Gratulerar till graviditeten =)

• DollyD

Jaa... och det visade sig att jag blivit gravid ;) Min läkare sa att det var YTTERST ovanligt att mensen inte kom av Provera, så jag fick komma till honom samma dag.... och han såg på VUL att jag blivit gravid av mig själv innan jag började äta Provera.

Lycka till!

• lerumstessan

sista kuren provera jag tog så dröjde mensen i 6 dagar innan den kom! Sedan pergo på det och nu är jag i vecka 16 med mitt andra barn! Skrattande Lycka till!

~¤~Ally 090617 + lillbus i magen BF 110221~¤~
  • Loelle

För mig var det oxå väldigt olika tid på kurerna. Förra gången tog det 2 dagar (tror jag) efter sista tabletten och senast nästan en vecka. Min gyn säger att det inte var nåt konstigt och inte heller ovanligt.

Svar på tråden Provera-mensen kommer inte !!!