• Mamma till två mirakel

Sfinkter vid förlossningen,hur födde du nästa barn?

Du som fick sfinkter ruptur vid förlossningen,hur valde du att föda ditt nästa barn??

Vaginalt eller med Planerat snitt??

Berätta gärna lite...

Adam 090108 & Lillebror i magen Bf 101225
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sfinkter vid förlossningen,hur födde du nästa barn?
  • Mirakel händer

Planerat KS men i första hand var att det blev andra komplikationer så som att sonen fastnade och fick svår syrebrist och har men för livet.

Men nu startade FL 2 dagar innan så det blev ett litet mindre akut snitt istället.

Kim 1995-03-13 & Lina 2010-06-27
  • norgesessan

Fick en partiell, födde två barn vaginalt efteråt. Med tvåan kliptes jag, med trean behövdes inget klipp. Sprack minimalt, och mådde jättebra efteråt.

Med ettan förlorade jag massor av blod, fick två påsar blod 3. dagen eftersom jag mådde så dårligt.
    När jag blev gravid med tvåan var första instinkten att snittas, men jag ändrade mig.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • Mamma till två mirakel

Tack för era svar...hoppas på fler....

Måste fråga dig Norgesessan,när du kliptes,hur kändes ärret i efter hand??
    Jag fasar verkligen för en ny ruptur...och även för att klippas...verkligen livrädd!!

Adam 090108 & Lillebror i magen Bf 101225
  • norgesessan

Jag märker inget av att jag har klippts, eller sytts..Inget som syns.
    Direkt efteråt mådde jag mycket bättre, jag kunde ju sitta Det gjorde ju ont, men det var möjligt.

Jag kunde tillochmed gå hem med vagnen. (Inte långt, men endå).

• norgesessan

Nej, det var ingen skillnad mellan tvåan och trean. Kände varken att jag klipptes eller den lille bristningen jag fick tredje gången.

• strålöga

Har fått planerat snitt de två senaste gångerna. Det är ingen läkare som ställer upp och vill ta ansvaret över en till vaginal förlossning pga skadorna.

• emmizenma

Jag födde tvåan vaginalt.
    Hade innan förlossningen gjort läkarundersökning + gått på "klara"-samtal och skrivit en förlossningsplan.
    Jag sprack lite lite denna förlossning 1 innre och 2 yttre stygn så det kändes som ingenting i jämförelse mot första gången

• Smultron81

Jag födde vaginalt ggn efter. Dem hade bara extra koll så jag inte sprack lika mycket då. Sprack bara lite den ggn o dem ggr efter sen har jag inte spruckit nåt.
    Första barnet blev akutsnitt sp fick det med andra barnet.

• april79

Vågar inte chansa pga. den trots allt ökade risken för att spricka igen med risk för problem i framtiden och ska nu snittas planerat på onsdag med barn nr 2! Går det bra med en vaginal förlossning är det ju självklart att föredra (i mitt tycke) men jag har verkligen inte lust att chansa. Var jätteosäker innan jag tog beslutet men nu känns det helt rätt.

Svar på tråden Sfinkter vid förlossningen,hur födde du nästa barn?