Ska jag betala halva hyran?
Min sambo köpte en bostadsrätt för 300 000 kr kontant till oss. Som han står som ägare på. Jag har inte kunnat betala hyra än men nu ska det kunna gå framöver.
Men nu är vi inne i en konflikt gällande ekonomi. Där han tycker det är helt ok att jag har 500kr över medans han har 15000 över. Ok, fine! Säger jag.
Men då jag tar upp att eftersom han tjänar så mycket mer än jag så kommer barnomsorgsavgiften för min son att öka från 340kr som är baserad på min nkomst öka markant! Men det vill inte han vara med o betala på. För det är ju MITT barn? Inte heller hjälper han till med andra kostnader för han menar på att barnet har en egen pappa.
Men nu funderar jag eftersom det finns mycket problem här hemma att OM jag flyttar från han. Och betalat halva hyran och hjälpt till att höja värdet på bostaden. Så kommer jag ju stå där helt utblottad. Och jag gjorde dessutom mig av med det mesta i möbelväg då vi flyttade ihop. ( misstag)
Vad bör man göra? Ska jag stå för halva hyran. Är det helt ok?
Vill göra rätt för mig så klart men blir lite ledsen då han inte vill hjälpa mig utan rycker på axlarna bara o säger att jag får lära mig att livet är orättvist!
Ska han säga som levt hos/på sina föräldrar i 35år!! Jag har levt o klarat mina två barn själv!