• Abbi86

Hur vet jag när det är mens istället för avslag?

Paddi16 skrev 2010-08-29 09:09:21 följande:
    Som rubriken lyder, hur vet jag om det är mensen som kommit igång igen? Är snart 4 månader sen sonen föddes, fick bekräftat vid 3månaader att avslaget fortfarande pågick med sårvätska. Har fortsatt att ha flytningar som ser ut som sårvätska fram till igår när de återigen blev blodbruna för att idag vara färskt blod. Kan detta vara mens även om det är väldigt lite (trosskydds lite) eller låter det som att avsalget fortfarande pågår? Har ingen mensvärk eller liknande vilket jag alltid fick innan graviditeten så är förvirrad och lite smått less på dessa flytningar/blödingar Rynkar på näsan...

Kan lägga till en fråga till, om det skulle kunna vara avslag, hur får jag det att sluta? Har provat att ta det lugnt, och även provat att leva som vanligt, stressar inte utan njuter av att var med min son och ta dagen som den kommer.
    Jag har exakt samma problem som du. Har fått väldigt lite blödning i två dagar nu när sonen blivit fyra månader, och jag vet inte om det är mens eller något annat. Tidigare så hade jag mensvärk, men det har jag inte nu.
  • Abbi86

jag tror inte heller att jag har fått min mens. Det varade bara i tre dagar samt att det var mer som flytningar blandat med blod. Kan ha uppkommit av mycket stress och tunga lyft eftersom vi håller  på att flytta. men kan blödningar komma fyra månader efter förlossning om man lyfter tunga saker?????

• Abbi86

Vadå för hormoner? hur fick du den info, genom barnmorska el. gyn?

Svar på tråden Hur vet jag när det är mens istället för avslag?