Waldo skrev 2010-08-29 15:56:08 följande:
Det är INTE morfin du får och nej det är INTE lätt att få morfin utskrivet
Oxynorm och oxycontin är numera omgjorda och fungerar inte på samma sätt som dom gjorde för bara något år sedan
Du kan inte längre på ett rus på de tabletterna, du blir alltså inte påtänd. Du blir sannolikt mer påtänd av ex panocod/citodon
Dom har dessutom en långtidseffekt vilekt betyder att du ska ta dem 2 gånger om dagen så som daom är konstruerade i dag.
Du kan allts¨inte dubbla effekten genom att ta dubbel dos eftersom dom ha en depåeffekt
Med det säger jag inte att man som smärtpatient inte kan bli beroende av sina mediciner. Det är förmodligen alla smärtpatienter. Annars hade man liksom inte varit smärtpatient.
Man behöver de mediciner man är ordinerad för att fungera i sitt dagliga liv
Haha förlåt jag skrattar. Men man KAN få ett rus. Har 5 mg o tar två i stöten och man blir koko av dem ett tag-effekten o smärtstillandet sitter i 3,5 timme ungefär sen får man ta nya.
Beroende till 100 procent kan man bli-jag är det och man mår skit.
Var in till akuten idag kom hem för en stund sedan-jag beskrev som det var-det tråkiga är att jag inte kan bli smärtlindrad med ngt mindre de månader av året mannen jobbar då det är jag som har barn o hem osv... har en trafikskada sen 3 år, men mannen går hemma 3 månader om året+semester 5 veckor på sommaren då kan jag vara utan efter en tuff nedtrappning-kroppen saknar dem o jag saknar ruset.....
Nu har jag haft dem snart 9 månader o vill ta bort dem o byta mot exempel panacod-citodon eller liknande.
Men idag när de andra tog slut fick jag megaabstinens-frös-svettades-mådde illa-magen körde igång till 100,kräktes ja fy fan.....
Ni som säger att dessa inte ger såna här saker vet INTE vad ni pratar om-de är eftertraktade på svarta marknaden med,undrar varför......