Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place

    HEJA SD!

    SinisterRouge skrev 2010-11-18 13:31:00 följande:
    Kentha har huvudet på skaft och är en vaken liten man , och en präst ljuger väl inte heller?

    Det man kan undra är varför inte verkligheten räcker som källhänvisning för många ? och ärligt talat så tror jag inte det spelar någon roll hur många "bevis" ni än får , NI VILL JU INTE SE och då är det ganska lönlöst att ens föra en diskussion 
    Kentha? Sött.
    Ok, mina åsikter om valet av källa har knappast förändrats sedan din förklaring.

    Vad är verkligheten? Kentha och prästen? Vems verklighet representerar dessa?
    Vad bevisar Kentha och prästen?

    Vad vill vi inte se? Kanske bättre att ifrågasätta vad man ser, väga saker mot varandra, istället för att svälja allt som Kentha och prästen säger.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place

    Jag tycker det är trist att SR inte kan svara på en enda fråga.
    Det är ju faktiskt det man hoppas på när man möter en SD sympatisör.


    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    SinisterRouge skrev 2010-11-18 14:06:21 följande:
    jasså det går inget vidare för mig här? tycker du att det går speciellt bra för dig? inte som jag upplever det iaf.
    Här kan man lätt få för sig att det är SD hatarna som "vinner" pga av den stora mängden av dessa naiva varelser, här är ca 7 av 10 politiskt korrekta ryggdunkare och föraktar givetvis SD vilket dom har lärt sig att göra genom flitigt läsande av Aftonbladet
    Jag borde inte nappa men det där stör mig något oerhört.
    Jag vet, med säkerhet att de flesta som varit involverade i denna "debatt" har läst principprogram, varit i kontakt med partiet och studerat deras ideologi.
    Sedan får du väl tro att åsikterna är bygda på Aftonbladets.

    Jag upplever också att det går bättre för BD eftersom han kan svara på dina frågor. Du har inte svarat på en enda. Du kan inte. Var en man/kvinna och erkänn det.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    KlasKristian skrev 2010-11-18 14:11:21 följande:
    En reflektion kring ordet "svenskfientlig": varför räknas det som skitsnack när "främlingsfientlig" tydligen inte gör det? Jag menar att ingetdera har att göra i debatten alls.
    Jag har kallats svenskfientlig och landsförrädare när jag uttryckt mig kritiskt mot SD.
    Jag älskar mitt land.

    Uttrycker man sig på det sättet många debattörer gör (kom igen du hänger i trådarna) så är man per definition främlingsfientlig. Varför har det inte med debatten att göra?
    Eller menar du att SD's politik inte är främlingsfientlig?
    I så fall, hur är den inte det?

    Och hur är man svenskfientlig om man kritiserar SD?

    Jag trodde skillnaden var uppenbar?
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Posh skrev 2010-11-18 14:10:27 följande:
    Märkligt. Jag har inte läst en enda gång "muslimer är bra". Det har aldrig ens kunnat uppfattas som en andemeningen, inte ens med lite fantasi.
    Då har jag ändå bevittnat och ödslat energi och tangentryckningar i dessa diskussioner under flera år på FL.

    Vad märkligt.

    Snarare har man försökt värja sig mot det eviga "muslimer är onda". En poäng som man inte behövt nån fantasi alls för att uppfatta tyvärr.
    Visst är det konstigt.
    "Jag gillar mångkultur"
    "Uuuhhhhhhhhh muslimkramare/wannabe!!!!"

                                                                                                  ?
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    KlasKristian skrev 2010-11-18 14:30:06 följande:
    Ja, och det räcker att folk exempelvis föreslår språktest för potentiella svenska medborgare för att de från vissa håll ska stämplas som främlingsfientliga. De behöver inte ens vara sverigedemokrater. Jag menar att det gått extrem inflation i båda uttrycken. Du är lika lite svenskfientlig som Jan Björklund är främlingsfientlig.

    SD:s politik är för mig egentligen rätt ointressant, mer intressant är i så fall att diskutera varför SD finns och varför de har fått det stöd de ändå har. Politiken är populistisk och en produkt av folkets missnöje; det folk ser och tilltalas av är att SD är de enda som öppet vågar tala om att nej, allt är faktiskt inte bara bra med invandring och mångkultur och islam är inte alltid helt kompatibel med svensk kultur utan det finns baksidor också. Jag vet att andra partier också diskuterar dessa frågor, men uppenbarligen inte tillräckligt öppet för att förhindra grogrund för ett parti som SD.
    Jag skulle aldrig komma på tanken att kalla någon som föreslår språktest främlingsfientlig, så jag anser att det är min fulla rätt att använda ordet när det är rättfärdigat att göra så.
    Vi vet, per definition vad främlingsfientlig betyder.
    Det är ett ord, ett riktigt ord.

    Svenskfientlig, hur är man då?
    Vilka kriterier ska man uppfylla? Det är ett ord som utan klara kriterier aldrig kan användas på ett rättfärdigat sätt. Ett skällsord om du så vill.

    Det då pratar om att SD så öppet "vågar" stå för, är ju inte ens en bråkdel av vad deras politik är eller går ut på. SD har en radda punkter, som inte behandlar invandring, som gör att jag föraktar detta partis politik.

    SD raggar väljare på effektiva sätt. Man vänder sig ofta och gärna till skolungdomar och förstagångsväljare, där man vet erfarenheten saknas, man vet att dessa killar på fordonslinjen inte tänker ta sig igenom vad SD står för. Man väljer sina potentiella väljare med omsorg.
    Det handlar ofta om landsortsbor, förstagångs väljare, unga män (har ett utmärkt exempel om detta i Lärarnas Tidning, en skola i Alvesta tror jag, där konflikter uppståt mellan fordonselever och de nyanlända som går i en introduktionsklass, på den skolan hade SD ett enormt stöd). Man letar upp de missnöjda. Man använder sig också gärna av invandrare. De från Östeuropa verkar populärast men också t ex kristna Irakier eller Syrianer. Vad man spelar på här är givetvis islam. Man använder dessa väljare för att gå runt på stan och på arabiska tala med sina landsmän om att "om ni inte vill ha det som i Mellanöstern, där man bygger moskéer och förstör våra kyrkor, så ska ni rösta på SD, SD vill stoppa den muslimska invandringen, rösta på SD om du är en god kristen".

    Jag tycker verkligen att allt, från politik till metod, angående SD är riktigt smutsigt.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    KlasKristian skrev 2010-11-18 14:50:23 följande:
    Men både svensk- och främlingsfientlig kastas runt av folk som inte reflekterar ens en nanosekund över vad de betyder, eller borde betyda.
    Gör inte alla ord det?
    Jag tänker fortsätta använda ordet främlingsfientlig när det är berättigat.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    SinisterRouge skrev 2010-11-18 15:48:12 följande:
    Har läst mycket skitsnack men detta tog nog priset, På dig låter det nästan som att SD tvingar väljare från vissa grupper att rösta på dom, skulle vilja påstå att samtliga partier vänder sig till skolungdomar och förstagångsväljare, inte direkt något specifikt för SD

    "man använder sig gärna av invandrare"  till skillnad mot sossarna menar du?

    Hur går tom tillväga när dom "letar upp" missnöjda och hur skiljer det sig från övriga partier? intressant

    Det stämmer att dom spelar på islam och anser att det är en grupp som inte får få för stort fäste i landet, men det finns också goda skäl till det, det handlar inte om några nazist ideologier utan om att göra det bästa för landet, det ÄR en svårintegrerad grupp och Islam har som vi alla vet INGA fördelar för landets bästa, dock många nackdelar.

    Jadu .. mkt är smutsigt i Sverige och SD är knappast det mest smutsiga
    Givetvis tvingar man ingen. Alla partier har givetvis en målgrupp.
    Skillnaden är att SDs tillvägagångssätt i enorm utsträckning går ut på att ställa grupper emot varandra.
    Öka klyftorna.
    Kom igen nu Sinister, tror du på allvar att SD har lösningen till problem med ökade klyftor? Tvärtom har de bidragit till och kommer att bidra ytterligare till ett "vi och dom" samhälle.
    Med inget presenterat tillvägagångssätt angående assimileringen, bara ett nostagliskt 70-tals skimmer, blir de bara tagna på allvar av missnöjda, lågutbildade, islamofobiska män (till största delen, män).

    Man ställer invandrare mot pensionärer, kristna mot muslimer, barn i skolan mot "skattebetalare" som man av okänd anledning inte tror dessa barns föräldrar är osv.

    En svårintegrerad grupp säger du, så istället för att finna lösningar är det bättre om vi inte tar hit några "svårintegrerade" människor?

    Jag förstår att SD och anhängare anser att de gör vad som är bäst för Sverige. Det är ju självklart, varför skulle man vilja något dåligt för sitt land. Vad du/ni måste komma ihåg är att de 94% som inte röstade på SD också INTE gjorde det, med sitt lands bästa i åtanke.
    Jag älskar Sverige lika mycket som du gör, och anser att det SD har in store för Sverige, är förödande.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    SinisterRouge skrev 2010-11-18 16:15:28 följande:
    Nu känner du nog igen en såndär Allah troende nästa gång du ser en , glad att jag kunde hjälpa Flört
    Du vet (?) att Allah betyder Gud och lika gärna kan innebära en troende kristen?
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place

    Jag vet inte...

    Om jag anser mig representera en åsikt, ett parti, en ideologi, så brukar jag tänka mig för hur jag för mig i det offentliga rummet. Hur jag framställer mig själv och "mitt" parti.
    Många läser, tråden är läst över 140000 gånger. Många läser utan att skriva.

    Och jag har, hör och häpna, fasktiskt stött på människor som ändå representerar SD med viss kunskap och respekt. Men detta handlar om på sin höjd två personer. Resten tror jag tom högt uppsatta inom partiet skulle ta avstånd ifrån.
    Skäms man inte?


    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Johnny Rebel skrev 2010-11-19 05:00:16 följande:
    En annan sak jag länge tänkt på är att om jag köper en hund som exempel från utlandet så ska den sitta i karantän en viss tid innan den blir okej att ta in i Sverige.  Hur ser det ut när det kommer en Armenisk eller Irakisk familj  till Sverige? Är det lika rigoröst då?
    Nyanlända flyktingar genomgår en hälsokoll där man testas för t ex HIV och TB, om det nu var det du var ute efter.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    petan skrev 2010-11-19 06:14:09 följande:
    Tja kan bara hålla med...Visst är det ju lite fel att det är törre krav på att hunden ska vara frisk innan den kommer innan för gränsen, än en mäniska.Vi gör ju vad vi kan för att minska HIV  o andra sjukdomar i vårt samhälle, o ngn som kommer med det  utifrån,kan vi nog vara utan..Dels för risken att  fler smittas,då ju en del är öppna för nya kontakter O kanske inte alltid tänker sej för innan.....Men även så blir det ju en ökad kostnad för samhället..så förespråkar nog ett viss hälsokontroll innan man släpps över gränsen..
    Då förutsätter jag att du tycker att turister (även vi svenskar som reser) ska genomgå tester för att se om vi är friska innan vi slänger oss på playan och knullar runt.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    KlasKristian skrev 2010-11-21 12:09:31 följande:
    Sluta låt så förbannat självgod. Sådana som du är precis anledningen till att jag intar den ställning jag gör. Ni som vet att ni har "rätt" (också det ett PK-drag, faktiskt) har en tendens att tycka det och manifestera det så till den milda grad att ni utan vidare hånar och förlöjligar (se t.ex. dina jättefyndiga översättningar av Sinister Rouge) motparten. Ni vet att detta är helt okej eftersom ni ju står på den goda sidan. Eventuella synpunkter på er debatteknik är också enkla att bemöta: antyd att motparten är rasist eller liknande så har ni vunnit det också. Era åsikter må vara behjärtansvärda men de drunknar i självgodhet (detta gäller inte alla, men förvånansvärt många på anti-SD-sidan).

    SD:arna då. Nej, jag håller inte heller alltid med dem i sak. Jag upplever inte heller att jag på något sätt lierar mig med dessa. Det skulle för mig ta emot ungefär lika mycket som att liera mig med er, faktiskt. 
    Nu missade du kanske varför han började med översättningarna?
    Ingen ursäkt men det var knappast BD som satt trenden.

    Du hänger i alla SD trådar och betraktar mest folks beteende känns det som. Din kritik mot SD kritiker är alltid, precis alltid mer tydligt, uttalad och förekommande än kritiken mot de öppna främlingsfientliga uttalanden som ständigt förekommer.
    Som här, när du genast noterar att en SDkritiker översatt en SDsympatiörs nick.
    När Sinister själv var i högform var du tyst som en mus...

    Och PK korter är utspelat. Helt utspelat. Man gillar inte SD, ja då är man PK. Man ogillar främlingsfientlighet, ja då är man PK. Och man kan inte bli mer PK, än när man ogillar islamofober.
    För det är ju "rätt" att tycka så.

    Uff.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    KlasKristian skrev 2010-11-21 16:07:52 följande:
    Det är inte bara översättningarna. "Er" sida, med framför allt BigDaddy och Dorian i spetsen, har mer eller mindre konsekvent ägnat sig åt att överträffa varandra i att låta högtravande och "von oben", allt i syfte att förringa motståndarsidan utan att egentligen bemöta det de säger. Öppet rasistiska uttalanden, i den mån de förekommit, säger liksom emot sig själva redan där. Det jag hakar upp mig på är som sagt den här vetskapen om att man minsann har rätt att "sjunka till samma nivå" och vad man nu ursäktar sig med, bara för att man står på den "goda" sidan. När Dorian m.fl. generaliserar - varför är ovidkommande - kommer genast två-tre ryggdunksinlägg (ofta från Cooper) medan andra direkt tvingas inta försvarsställning.

    Jag är dessutom så beskaffad att ja, jag är nog mer pro- än anti-SD, vilket säkert är anledningen till att jag oftare försvarar än angriper SD. Jag vet att en favoritfråga är att efterfråga lösningar, lösningar och åter lösningar. Nej, SD har kanske inga lösningar på integrationsproblematiken heller, men har de andra partierna det då? Nej inga tillräckligt tydliga i alla fall, för hade de haft det hade SD med allra största sannolikhet aldrig röstats in i riksdagen överhuvudtaget. Jag vidhåller att SD:s uppdykande förmodligen är bra för Sverige eftersom andra nu förhoppningsvis tvingas ta debatten med dem. Gör de inte det - ja, då har SD 10-15 procent efter nästa val.

    Man är inte per automatik PK för att man inte gillar SD eller omfamnar islam. PK handlar för mig inte så mycket om åsikter som hur man försvarar och backar upp dem. Tröttna ni på begreppet om ni vill, jag upplever att politisk korrekthet existerar och har (alldeles för) stor påverkan på den offentliga debatten. So sue me. 

    Jag ska nu återgå till mitt "betraktande". Tack för ordet. 
    Om PK är brist på uppbackande av åsikter (följa packet liksom), så är SD och deras anhängare bra mycket mer PK, än motståndarna.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    oOOo oOOo skrev 2010-11-21 16:33:30 följande:
    PK betecknar ju den lätta vägen. Den väg som stöter på minst motstånd.
    Nej?

    Det finns ingen svensk eller icke svensk definetion av begreppet PK som betyder "den lätta vägen".

    Du, Klasse eller någon annan på FL är helt okvalificerade att avgöra hur mina åsikter växt fram, varför jag tycker som jag gör och varför jag valt att stå för en viss sak.

    Ni gissar och skriker PK. Det blir lättast så.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    xXMaLoXx skrev 2010-11-21 22:46:14 följande:
    Fast det här med olika benämningar och att sätta folk i fack är väl något som har genomsyrat den här tråden länge, från alla håll och kanter skulle jag vilja säga.

    Jag har mer än en gång fått mina åsikter nedskrivna av skribenter i den här tråden, utan att man haft den minsta susning om min ståndpunkt. Det tog inte många inlägg innan jag var rasist. Saken är väl den att man gärna ser med rätt glasögon när det gäller den "egna" sidan.

    Däremot så är jag böjd att hålla med om att ryggdunkningarna faktiskt haglar hos de som är anti-SD om vi nu skall ta till grupperingar. Nej, jag kan ärligt säga att jag inte sett det i samma skala hos de som talar sig varma för SD.

    Det är ett faktum att du får uttrycka dig lite hur som helst, så länge du står på den "goda" sidan. Så fungerar det i samhället och det smittar ju givetvis av sig i ett forum på internet. Den som säger något annat, måste blunda väldigt hårt.
    Men nu blander du ihop mina åsikter och mitt perspektiv med folk som kallar dig rasist, vilket jag aldrig gjort. Tror inte ens jag kallat dig en gnutta främlingsfientlig.
    Får man uttrycka sig som man vill om man står på den goda sidan? Det visste jag inte.

    Jag är fö skit trött på alla sidor. Jag står inte på någons sida. Jag står på min egen, framför mina egna åsikter som är sprungna ur mina egna kunskaper och erfarenheter.

    "Den andra sidan" kan ju inte ens skilja en åsikt från en annan. Utan det är bara PK packets åsikter.
    Jag kan absolut peka ut vilken SDsympatisör som sagt vad när.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place

    "Vore ju gött om folk slutade vara så jävla PK!", skriver en främmande person till mig på mikrobloggen Twitter. Med folk menar han mig. Jag har nämligen reagerat på att en tredje person skämtade om hur en tjock kvinna på tunnelbanan låtsades vara liten i maten. Jag gillade inte det skämtet, tyckte att det var trött. Plumpt. Och nu blir jag tillsagd att slappna av, ta det lugnt, att inte vara så PK.


    PK betyder politiskt korrekt, och är ett ganska konstigt begrepp. Spontant skulle man ju kunna tänka sig att politiskt korrekt borde vara något bra. Det låter ju som att det är liktydigt med att uttrycka sig oklanderligt, argumentera snyggt, vara en skicklig debattör. Det har emellertid aldrig hänt att någon gratulerats med en ryggdunk och ett: "Där satt den, du! Bra! Så politiskt korrekt!" Begreppet används uteslutande som skällsord.


    När någon anklagas för att vara politiskt korrekt så kan det översättas ungefär såhär: "Du är så djävla ängsligt tråkduktig och tar överdriven hänsyn till invandrare, kvinnor, homosexuella och andra utsatta grupper, tassar på tå." Men egentligen, varför skulle det vara så dåligt? Hellre det än att vara politiskt inkorrekt, menar jag.


    Begreppet politiskt inkorrekt används idag som synonym till modigt sanningssägande. I själva verket är det bara en förskönande omskrivning för rasism, sexism, homofobi och en rad andra idrottsgrenar som privilegierade män har ägnat sig åt i årtusenden. Jag ser inget hedervärt i det alls.


    Och den där bristen på tålamod som kännetecknar motståndarna till det politiskt korrekta, föraktet de känner för dem som åtminstone faktiskt försöker göra så gott de kan, det är faktiskt helt obegripligt. Jag skulle här och nu vilja slå ett slag för det politiskt korrekta! Ja, det kanske är tråkigt så klockorna stannar, men det kan man väl hacka i sig. Det är så fruktansvärt snålt att inte vara beredd att göra den lilla, lilla uppoffringen. Visst skall man inte ömka människor, det tjänar ingen på. Men att vara politiskt korrekt handlar ju i grunden inte om det, utan om hänsyn, omtanke och respekt.


    Nästa gång någon försöker omintetgöra allt du har sagt genom en syrlig beskyllning om politisk korrekthet, så ta det då som en komplimang. Det tyder i bästa fall på att denna någon är för lat för att orka tänka ut ett faktiskt argument emot det du säger, och i sämsta fall på att han eller hon känner missnöje över att behöva maka sig åt sidan och släppa fram de förfördelade. Det är inte mer än så."


    Beautifully Human
Svar på tråden HEJA SD!