• Ericha

Gick andra förlossningen snabbare än första?

Väntar andra barnet och undrar hur det var för er. Går andra snabbare än första? Min första tog 6½h från första känning till födsel.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gick andra förlossningen snabbare än första?
  • Mammat3

Ja hade väl 12 Tim med sonen och 3 Tim med tvillingarna så för mej gick de snabbare iallfall :)

• Puff Mummy

12 timmar (från första känning till bebisen var ute) vid första vaginala förlossningen, 
    2 timmar vid andra. Så ja, andra gick mycket fortare. 

• Bella 81

Första förlossingen tog 6½ tim från första värken.

Andra förlossingen gick betydligt fortare...3½ tim från första känningen, gick så fort att jag blev förlöst hemma på köksgolvet

Mina barn är mitt ALLT!!
  • Comolla

Hoppas det kommer vara lika för mig i januari när det är dags för mitt andra.

Sonen tog 22½ timme  på sig från första värken

• Ericha

Låter ju lovande, men samtidigt läskigt. Förra gången var vi inne på förlossningen efter 2½h, hoppas det inte går snabbare än så...

• VirrigaVerna

Första förlossningen gick snabbast- akutsnitt
    Den andra tog tid eftersom att värkarbetet var ineffektivt och slutade med ett uraktutsnitt.

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • 010306

2 gånger så snabbt med andra,, hann vara inne på bb 2 timmar då ;) 6 timmar med ettan ( 40 min med 3:an hehe) Kan inte räkna från första värken då jag inte är en sån som kännt av öppningsstadiet så mkt

• Ericha

Nej, jag verkar inte heller känna av det allt för mycket, tror inte jag öppnade mig 6-7cm på 2½h, fast det kanske är möjligt, vad vet jag. Hann vara inne 4h på förlossningen första gången.

Svar på tråden Gick andra förlossningen snabbare än första?