Gick andra förlossningen snabbare än första?
Väntar andra barnet och undrar hur det var för er. Går andra snabbare än första? Min första tog 6½h från första känning till födsel.
Väntar andra barnet och undrar hur det var för er. Går andra snabbare än första? Min första tog 6½h från första känning till födsel.
Ja hade väl 12 Tim med sonen och 3 Tim med tvillingarna så för mej gick de snabbare iallfall :)
12 timmar (från första känning till bebisen var ute) vid första vaginala förlossningen,
2 timmar vid andra. Så ja, andra gick mycket fortare.
Första förlossingen tog 6½ tim från första värken.
Andra förlossingen gick betydligt fortare...3½ tim från första känningen, gick så fort att jag blev förlöst hemma på köksgolvet
Det tog 16 tim med äldsta dottern och 6 timmar med yngsta.
Hoppas det kommer vara lika för mig i januari när det är dags för mitt andra.
Sonen tog 22½ timme på sig från första värken
Låter ju lovande, men samtidigt läskigt. Förra gången var vi inne på förlossningen efter 2½h, hoppas det inte går snabbare än så...
Första förlossningen gick snabbast- akutsnitt
Den andra tog tid eftersom att värkarbetet var ineffektivt och slutade med ett uraktutsnitt.
2 gånger så snabbt med andra,, hann vara inne på bb 2 timmar då ;) 6 timmar med ettan ( 40 min med 3:an hehe) Kan inte räkna från första värken då jag inte är en sån som kännt av öppningsstadiet så mkt
Nej, jag verkar inte heller känna av det allt för mycket, tror inte jag öppnade mig 6-7cm på 2½h, fast det kanske är möjligt, vad vet jag. Hann vara inne 4h på förlossningen första gången.
Andra gick snabbare trots att det var en igångsättning