• Zygo

Träningsvärk i magen v 19?

Är i v 18-19 och har i tre dagar nu haft precis som träningsvärk i hela magen. Började på vänster sida, men ömmar nu i hela buken.
    Gör ont hela tiden, ömmar liksom i hela magen, men det gör absolut som värst när jag rör mig. Har aldrig känt av något sånt här tidigare. Första barnet. Har varit i kontakt med KK som tycker jag ska avvakta.
    Jag själv tänker att det är bukmusklerna som töjs ut av den växande livmodern (?)

Någon som har liknande erfarenhet?

• Svar på tråden Träningsvärk i magen v 19?
  • Linlur

Jag är i vecka 20 och jag känner snarlika smärtor. Det gör som mest ont i nedre delen av magen och på natten vaknar jag varje gång jag vänder mig i sömnen.
    Kollade om det var en urinvägsinfektion men det var det inte. Barnmorskan trodde att det bara var växtvärk och ligament i magen som tänjdes. Jag hoppas att det stämmer. Vi får hoppas att det går över snart.

• Zygo
    Linlur skrev 2010-08-30 01:07:58 följande:
    Jag är i vecka 20 och jag känner snarlika smärtor. Det gör som mest ont i nedre delen av magen och på natten vaknar jag varje gång jag vänder mig i sömnen.
    Kollade om det var en urinvägsinfektion men det var det inte. Barnmorskan trodde att det bara var växtvärk och ligament i magen som tänjdes. Jag hoppas att det stämmer. Vi får hoppas att det går över snart.
    Ja, sömnen är inget vidare, jag måste liksom resa mig på ena armbågen för att vända mig på andra sidan, så jag vaknar också varenda gång jag behöver vända på mig.
    Uvi, jag ska på rul imorgon o mvc efteråt, ska kanske ta med mig ett morgonurinprov för säkerhets skull.

Tack för ditt svar, skönt att höra att det är fler som upplever samma sak.
  • lillaskorpan

Jag tycker det låter som sammandragningar. Kan bli bättre om man vilar.

• Limael

hade precis samma som dig TS, fast bara i en dag, men jag vet att dagen innan så fick jag en sammandragning och hela natten och hela dagen efter så hade jag som träningsvärk fast mest på högra sidan, Trodde det var urinvägsinfektion men proverna visade bra, så min BM tror att det inte var sammandragning utan att livmodern övar på nå vänster, eller så var det att livmodern växte för snabbt så då kan man få en träningsvärksliknade känsla..jag kan rent ut sagt se på magen att den är större än för några dagar sen. :) så du behöver inte vara orolig.är i v.19

• Zygo
    Limael skrev 2010-08-30 14:00:14 följande:
    hade precis samma som dig TS, fast bara i en dag, men jag vet att dagen innan så fick jag en sammandragning och hela natten och hela dagen efter så hade jag som träningsvärk fast mest på högra sidan, Trodde det var urinvägsinfektion men proverna visade bra, så min BM tror att det inte var sammandragning utan att livmodern övar på nå vänster, eller så var det att livmodern växte för snabbt så då kan man få en träningsvärksliknade känsla..jag kan rent ut sagt se på magen att den är större än för några dagar sen. :) så du behöver inte vara orolig.är i v.19
    Jag har haft det här i fyra dagar nu så jag tror inte det är sammandragningar. Har det konstant hela tiden, träningsvärken, och det känns i hela bukmuskulaturen, inte vid livmodern. Vilar är det enda jag gör, är sjukskriven och det är inte många knop jag gör.
    Ska på rul imorgon, får väl det svart på vitt då om allt är bra därinne.

Tack för era svar!
  • Linlur

Lycka till på ultraljudet. Ska ni ta reda på vad det är för kön? Vi gjorde inte det, men vi tror att det är en liten kille.

• Zygo
    Linlur skrev 2010-08-30 21:36:48 följande:
    Lycka till på ultraljudet. Ska ni ta reda på vad det är för kön? Vi gjorde inte det, men vi tror att det är en liten kille.
    Tack! Om det går att se så vill vi nog veta. Vi kallar bebisen för "den" eller "han", så hade känts bra att kalla den vid namn (vi har redan bestämt flick- resp pojknamn).
    Jag har ingen som helst känsla för om det är en flicka eller pojke, känner inget på mig eller liknande som många kan göra.
  • Linlur

Hur gick ultraljudet? Vad sas på Mvc? Fick ni reda på könet?

• Zygo

Gick bra, de misstänkte dock preeklampsi så de tog blodprover o kollade med ul på magen, men kunde inte hitta något allvarligt, fick lite mediciner utskrivna.
    Ja, ul gick bra, det är en liten flicka därinne.

• Limael
    Zygo skrev 2010-08-31 20:02:28 följande:
    Gick bra, de misstänkte dock preeklampsi så de tog blodprover o kollade med ul på magen, men kunde inte hitta något allvarligt, fick lite mediciner utskrivna.
    Ja, ul gick bra, det är en liten flicka därinne.
    vad är preeklampsi? :O försökte googla men hittade bara massor med läkartermer!
    Vad roligt med en flicka, vi får veta på måndag.. nervöst.
  • Zygo
    Limael skrev 2010-08-31 21:13:57 följande:
    vad är preeklampsi? :O försökte googla men hittade bara massor med läkartermer!
    Vad roligt med en flicka, vi får veta på måndag.. nervöst.
    Förstadie till havandeskapsförgiftning.
    Lycka till på måndag!
  • Limael
    Zygo skrev 2010-08-31 21:45:29 följande:
    Förstadie till havandeskapsförgiftning.
    Lycka till på måndag!
    ojdå :O läskigt.. men det är nog ingen fara:)
  • Linlur

Åh, vad roligt att ni fick reda på att det blir en liten tjej. Grattis.

Bra att dom tog prover och att du fick mediciner. Hoppas att du ska må bättre snart och jag antar att du och lilltjejen kommer att kollas upp lite mer nogrannt.

Limae: Lycka till på måndag.

• Limael
    Linlur skrev 2010-08-30 21:36:48 följande:
    jaa vi ska ta reda på kön... jag är typ 99% säker påa tt det är en tjej men det återstår och se :D
  • Limael
    Linlur skrev 2010-08-31 23:00:58 följande:
    Spännande! Berätta hur det går.
    jadå det lovar jag:D
  • Zygo
    Linlur skrev 2010-08-31 22:37:56 följande:
    Åh, vad roligt att ni fick reda på att det blir en liten tjej. Grattis.

Bra att dom tog prover och att du fick mediciner. Hoppas att du ska må bättre snart och jag antar att du och lilltjejen kommer att kollas upp lite mer nogrannt.

Limae: Lycka till på måndag.
    Tack!  
  • Linlur

Limael: Såg på din profil att ni väntar en flicka! Grattis!

Zygo: Hur går det? Mår du bättre nu? Jag hoppas det.

Trevlig helg!

• Zygo
    Linlur skrev 2010-09-10 15:30:04 följande:
    Limael: Såg på din profil att ni väntar en flicka! Grattis!

Zygo: Hur går det? Mår du bättre nu? Jag hoppas det.

Trevlig helg!
    Tack, ja, jag mår bättre. Det visade sig faktiskt att jag hade urinvägsinfektion, så jag går på antibiotika nu. Så något var det.
    (Ger tydligen inte samma symtom som när man inte är gravid.)
  • Linlur

Skönt att det var UVI istället för preeklampsi. Jag har inte heller lika ont längre. Det höll bara i sig en vecka men nu känns det mindre och mindre.

Vi har inte tagit reda på könet men jag tror att det är en kille i magen. Just nu kallar vi bebisen för Jesusbarnet.

Svar på tråden Träningsvärk i magen v 19?