Jag blir så förbannad på min dotters mormor/morfar!!!
Jag vet inte vad jag ska göra. Mina föräldrar gör allt med min dotter som jag säger att de inte ska. Jag och min sambo har bland annat kommit överens om att dottern inte ska suga på tummen, det har jag sagt till mina föräldrar och att det bara är napp som gäller. När de har dottern så stoppar de in tummen i munnen på henne och säger; "Det är klart du ska suga på tummen, de är dumma som inte låter dig göra det."
Sen har de låtit henne smaka på starköl (!) och jag har sagt bestämt nej till det med. Sen har hon fått smaka på korv och allt annat de äter fast jag sagt till flera, flera gånger. Detta är inte allt...
När dotterns morfar håller henne och jag till exempel kommer och ska ge dottern en puss så kan han kläcka ur sig; "Usch, inte vill du ha en puss av den räliga tanten." Han kan också säga att jag är trög osv.
Ibland när vi är på besök hos dem, eller de hos oss så får jag inte ens hålla henne och min pappa drar henne direkt från mig fast hon kanske sover eller äter.
Det värsta är att vi snart ska åka till Grekland med mina föräldrar och jag fattar inte hur jag kommer stå ut!!! Det känns bara plågsamt, jag vet hur det kommer bli.
VAD SKA JAG GÖRA? Jag har sagt till dem flera gånger, till exempel att de inte kommer få hålla, passa henne om de fortsätter som de gör. De lyssnar inte utan säger bara att jag är otrevlig. Ska jag förbjuda dem att träffa sitt barnbarn? Harn i tips. Snälla hjälp mig.