Probably the best in the skrev 2010-08-30 14:34:05 följande:
Be VC om dina provsvar (samt referensintervaller) och skriv här.
Man är trött och sliten och får lätt infektioner vid hypo och det finns dessutom studier som visar att kronsik trötthet kan hänga ihop med hypotyreos.
Frisk blir man inte. Men kan kan få medicin så man mår bra.
Mina värden är (i mars i år):
TSH 1.2
Tyroxin 13
Trijodtyronin 4.2
Men nu var inte det min fråga... jag vet redan MYCKET om hypo och att det är möjligt att jag har det (typ2) även om mina värden ser normala ut på blodprov. Jag väntar på testsvar från Scandlab men i väntan på har jag lite funderingar...
Och det är bl a att:
Är ni andra med någon av dessa sjukdomar emellanåt pigga (som en frisk människa) i flera dagar i sträck, ibland uppemot 1-2veckor? Eller är ni alltid mer eller mindre utmattade??
För i mitt fall tycker jag det är så märkligt att jag varierar så mycket i mitt mående.... Senaste 2månaderna har t ex varit så här:
Dålig (småont i halsen, utmattning, svaghet, influensakänsla) i början av juli, jobbade bara halvtid till semestern började i mitten på juli.
Sedan mycket bättre och orkade hur mycket som helst under ett par-tre veckors tid (t o m träna!).
Sen dålig igen plötsligt! Och sämre o sämre under de senaste 2 veckorna (eller 1 ½ vecka ungefär). Slutet av förra veckan, ända fram till igår var jag sååå dålig och svag
... åsså plötsligt idag vaknar jag upp som en normalpigg och så gott som helt frisk människa!!!!??? 
Något som jag lagt märke till är hur det verkar följa menscykeln... Mellan mens o ägglossning är jag alltid mer eller mindre dålig, och efter ägglossning mår jag bättre/bra.