• Jenna82

Au pair i Usa utan gymnasiebetyg?

Hej! Min syster har länge funderat på att åka till USA och jobba som Au pair. Men har läst att det behövs gymnasieutbildning med alla kända Au pair föreningar. Är det någon som vet hur man kan åka dit utan utbildning?  

***★LIAM 030603★NOVA 041021★LEIA 080602★***
  • Svar på tråden Au pair i Usa utan gymnasiebetyg?
  • AnnaVe

Nej, det krävs gymnasiebetyg. Möjligen om man åker privat.

• Jenna82

Det var som sjutton..rätt dåligt iofs. Menar en utbildning har ju i sig ingenting me saken att göra.
    Varför kräver de det i USA och inte i andra länder? Om du vet..
    Tack för svaret annars!  

• AnnaVe

Men det är väl rätt logiskt att man vill att au pairen ska ha en gymnasieutbildning!

• Jenna82

Varför det? En utbildning i sig gör väl inte att man tar hand om ett barn bättre?
    Handlar väl mer om sunt förnuft, psykologi och pedagogik? 
    Och krävs det nu en utbildning/gymnasiebetyg så borde man kunna få (kunna göra) det på plats. Bara min åsikt. 

• rriot

Jag åkte förra året som au pair med Skandinaviska Institutet utan slutbetyg från gymnasiet.
    Jag vet inte om dom gör någon skillnad på om man fullföljt åren i gymnasiet, men bara inte fått slutbetyg
    vilket var min situation eller om dom gör en individuell bedömning.
    Maila och förklara situationen så får du veta, men det är verkligen inte omöjligt!

• Tinnys

Jag tycker också att det är rätt logiskt att man ska ha gymnasieutbildning. Jag vill inte lämna mitt barn till vem som helst, att plugga kräver ansvar (för det mesta) De vill ju också att man ska ha körkort, tycker inte heller att det är konstigt eftersom det är svårt att komma någonstans utan bil i det landet. Familjerna som anliter dessa firmor vet ju inte varför man inte klarade att plugga  på gymnasiet. Men vill man verkligen vara aupair så är det ju en morot till att klara skolan. Man kan ju åka privat, inget att rekomendera då man står helt utan försäkringar, och utan skyddsnät.

• Hamnkrumelur

Hej Ts!

Jag har aldrig hört att dom kräver gymnasietutbildning och det vore konstigt om dom gör det. Men dom kanske har såna krav nuförtiden.

Vad har det för betydelse egentligen. Det är ju barnerfarenhet som är det viktiga. Dokumenterad erfarenhet av barn behövs. Om hon tex suttit barnvakt mycket eller jobbat på förskola, fritids eller på annat sätt med barn så är det helt klart en STARK merit.

http://www.culturalcare.se/default.aspx

Kolla den här sidan. Här kräver dom inte gymnasieutbildning bara dokumenterad erfarenhet av barn :)
    Hon kan ju prova att söka och se vart det leder.

• AnnaVe

Eftersom man via Cultur Care ska studera något på College eller universitet så förutsätter de att man har gymnasiebehörigheten.

• Hamnkrumelur
    AnnaVe skrev 2010-08-31 23:34:24 följande:
    Eftersom man via Cultur Care ska studera något på College eller universitet så förutsätter de att man har gymnasiebehörigheten.
    Det tror jag inte dom gör för man kan kryssa i att man inte har det. Om man måste ha det så borde det stå och det gör det inte. Man kan välja att kryssa i rutan att man saknar gymnasieutbildning.
  • AnnaVe

Min syster åkte med de för ett tag sedan och ja de rekomenderar att man har gymnasiebehörgheten just för att man ska studera när man är där. Det är väldigt svårt att få familj om du inte har gymnasiet.

• rasajj

Eftersom det visum man far nar man aker som aupair till USA lagligt ar ett studentvisum, sa kravs det gymnasieutbildning! Eftesom visumet i sin tur kraver att man tar en eller tva kurser pa college under sitt ar har.

Det har darfor inget med sjalva 'jobbet' att gora, utan med visumet och visumkraven.

Ltycka till i ditt sokande efter en underbar upplevelse!!

Jag kan rekomendera www.euraupair.com/  En av de fa organisationerna som betalar bade dit- OCH hemresan.

The problem is not that people are taxed too little, the problem is that government spends too much.
  • Taryn

Jobbar som Au Pair Handledare i USA. Har inte last hela traden.

Klart det kravs gymnasiebetyg eftersom en del av programmet ar att fullfolja 72 timmar i Amerikanskt College (Hogskola) eller Universitet. Det ar ett av de manga kraven fran State Department som overser programmen.

Aven korkort, god kriminell samt medicinsk bakgrundscheck och meriter kravs.

• Gorban

Och ambasaden googlar och söker i email så tänker man åka privat så ska man undvika att diskutera det på nätet över huvud taget.

• Ellaria
    Gorban skrev 2010-09-01 16:36:27 följande:
    Och ambasaden googlar och söker i email så tänker man åka privat så ska man undvika att diskutera det på nätet över huvud taget.
    Påstår du att amerikanska ambassaden söker igenom privata email?
    Nej, jag är inte negativ, jag är realistisk.
  • rasajj
    Gorban skrev 2010-09-01 16:36:27 följande:
    Sa paranoid ar det nog inte nyttigt att vara..
    The problem is not that people are taxed too little, the problem is that government spends too much.
  • Jenna82

Tack så hemskt mycket för alla svar! Ska be min syster gå in och läsa på var och en av de länkade sidorna.

Tyvärr hoppade hon av gymnasiet efter 1,5år (nåt design program), eftersom hon inte kände att plugget va hennes grej just då. Va likadan i den åldern...gick 1,5år, ledsna tyvärr sen och fick barn i samma veva.
    Men kan säga till 100% att jag är en bättre mamma än många som GÅTT klart gymnasiet.
    Idag kan jag säga att jag är sugen på att börja plugga däremot..så för mig blir det snart komvux och efter det förmodligen kurser till att börja med i kriminologi.  

• rasajj
    Jenna82 skrev 2010-09-02 21:30:34 följande:
    Tack så hemskt mycket för alla svar! Ska be min syster gå in och läsa på var och en av de länkade sidorna.

Tyvärr hoppade hon av gymnasiet efter 1,5år (nåt design program), eftersom hon inte kände att plugget va hennes grej just då. Va likadan i den åldern...gick 1,5år, ledsna tyvärr sen och fick barn i samma veva.
    Men kan säga till 100% att jag är en bättre mamma än många som GÅTT klart gymnasiet.
    Idag kan jag säga att jag är sugen på att börja plugga däremot..så för mig blir det snart komvux och efter det förmodligen kurser till att börja med i kriminologi.  
    Igen da. Gymnasieutbildningen har egentligen inte med 'jobbet' som aupair att gora. Utan ar ett krav for att fa det VISUM man behover.

Det ar alltsa Amerikanska staten som kraver gymnasieutbildning, eftersom visumet man far ar ett STUDENT visa.

Och under sitt ar har sa maste man ta en eller tva klasser pa college for att klara av visakraven. (Hogskola/universitet niva alltsa)

Sjalvklart klarar manga av att ta hand om barn utan att ha gymnasiebetyg, men det handlar alltsa inte om det alls.
  • Jenna82
    rasajj skrev 2010-09-02 22:45:10 följande:
    Igen da. Gymnasieutbildningen har egentligen inte med 'jobbet' som aupair att gora. Utan ar ett krav for att fa det VISUM man behover.

Det ar alltsa Amerikanska staten som kraver gymnasieutbildning, eftersom visumet man far ar ett STUDENT visa.

Och under sitt ar har sa maste man ta en eller tva klasser pa college for att klara av visakraven. (Hogskola/universitet niva alltsa)

Sjalvklart klarar manga av att ta hand om barn utan att ha gymnasiebetyg, men det handlar alltsa inte om det alls.
    Va mer riktat åt andra.
    Men jätteteack för svaren! Ska be min syster läsa igenom allt,  så får hon avgöra själv sen hur hon vill göra. 
Svar på tråden Au pair i Usa utan gymnasiebetyg?