Inlägg från: VildVittra |Visa alla inlägg
  • VildVittra

Hur gör jag för att förvara ersättning i kylen några timmar?

Kokar upp en full vattenkokare och häller över i en tillbringare låter svalna av lite sen in i kylen. (Har en tillbringare med lock, känns fräschare tycker jag).

Sen när jag gör mina flaskor kokar jag upp nytt vatten i vattenkokaren tar för en 180 ml flaska 130 ml kallt från kylen och fyller upp med nykokt till 180 ml (alltså 180 ml är bara ett exempel) sen i med 6 mått ersättning och skaka rejält. Serverar bebis den. Min skrutta tycker det är perfekt temp....(bebisar är ju ändå olika....min första ville ha rumstempad ersättning).

OM jag gör en flaska i förväg, tar jag bara kokt vatten och i med ersättning, sen in i kylen för snabb avkylning.
    Micrar den utan lock med flasknapp sen på tex natten. Skaka igen för att vara säker på att allt är blandat fint.

Jag är säker på att det finns många fler sätt att göra sin ersättning på....en del värmer vatten i mircon också men jag gillar inte det...alla är olika =)

Nu när min skrutta är 4 månader har jag inte längre förkokt vatten i kylen utan tar iskallt direkt från kran. Sen på med nykokt vatten.

Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10
Svar på tråden Hur gör jag för att förvara ersättning i kylen några timmar?