• 071001

Ni med riktigt smala barn, vad för jeans/byxor köper ni?

Siri drar 104 nu och jeans verkar vara ett aber att hitta. De på H&M, Lindex och Åhléns är alla för stora i rumpan.
    Har ni förslag på märken som är  riktigt tajta i modellen?

Bor i Stockhom så jag har tillgång till i princip alla affärer. Nätshoppar inte gärna.

• Svar på tråden Ni med riktigt smala barn, vad för jeans/byxor köper ni?
  • Tutilure

Polarn och Pyrets slimfit funkar på mina spinkisar.

Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • Halmstadmamma

Jag har en spinkiskille på 6 år :)

Jag försöker undvika att köpa för tajta byxor till honom för det ser verkligen inte klokt ut :D

Men jag tycker Name It brukar vara bra, dock så tar han ju inget alls på bredden av kläderna så till hans längd så har han en storlek för litet (du förstår va?)

La Redoute har också jättebra smalisbyxor, de har en del modeller i 2 varianter smal-normal-tjock.

Lycka till, jag vet attd et är svårt, svenska barn blir ju allt rultigare och det är svårt att hitta kläder till de barn som inte är det.

• mama no1

Min 6 åring är också spinkis (med enorma fötter) haha. Tycker tajt ser konstigt ut på han men det gör det nog kanske inte på en tjej... Molo tycker jag har rätt smala byxor, har du testat dom?

• Runguska

PoP och Me&I tycker jag har fungerat bäst på sonen.

• 071001

Nej, inte testat nåt av de märkena ni föreslår. Popfår jag besöka idag. Molo, finns det i affärer eller är det nätet? Vill gärna ta hem och prova på henne.

• 071001

Är slimfit på Pop små i rumpan? Det är där det kärvar.

• lillasmilla

Jeggings är ju fint, sitter snyggt.  Finns på de flesta butiker. Kappahl har stort sortiment på jeans, många olika modeller, bara att prova!

• 071001

Jeggins är inte aktuellt då jag vill att hon ska ha riktiga jeans nu på hösten och gärna strumpbyxor under senare också.
    Tajts är mer för innelek.

• Primrose

Jag har ett par röda PoP jeans (Style Slim) till min pojke (snart två år). De har han kunnat använda sedan december förra året. De sitter bra runt baken, men blir snart för korta på längden (han är smal, men ganska lång). De är storlek 80.

Sedan har han ett par jättesnygga leggings i gmörkgröm veloursammet, med revärer, från Shampoodle. De har han kunnat ha ganska länge redan (trots att de är långa i benen). Storlek 90cl 2-3 år. De sitter tajt men det ser coolt ut, tycker jag. Med en liten trenchcoatliknande jacka ser han ut som tagen ur en 60-talsfilm.

Just nu pulsar han runt i ett par nya jeans från Benetton (strl 90) och de är alldeles för stora, både på längd och i midjan/rumpan. Men han verkar gilla dem.

• Dr Mupp

Min grabb är för smal för slimfit. De rasar av honom. Molo fungerar hyfsat.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
Svar på tråden Ni med riktigt smala barn, vad för jeans/byxor köper ni?