pergitime kommer...
Har precis talat med Yvonne på Merck som tillverkar Pergotime o den börjar skickas ut TIDIGAST den 7 september och SENAST den 20 september...
LYCKA!
Har precis talat med Yvonne på Merck som tillverkar Pergotime o den börjar skickas ut TIDIGAST den 7 september och SENAST den 20 september...
LYCKA!
å vad jag hoppas att dom inte skjuter upp datumet mer än den 20e.. har BIM runt 24e och vill inte vänta en cykel till nu!!
Vet man vart pergotime kommer först,, till vilket apotek..snälla desperat, behöver börja äta pergo den 9 sept...
Härligt, då ska jag ta och avboka min tid hos gynekologen och invänta leveransen.
Frågan är hur tidigt det går att börja med provera. Räkna dagarna och börja runt den 10:e eller ha is i magen och börja den 20? Hur resonerar ni andra?
Min sambo har så väldigt mycket is i magen, men är allmänt stressad just nu.
Jag känner som dig... Hoppas ju på att man kanske , mot alla odds, haft äl ändå... Är på dag 17 idag så jag väntar nog till dag 40 innan jag börjar med proveran igen...
Någon som vet vilka apotek som får de första leveranserna?
Apoteken hänger inte ihop längre sen några blev privata. Idag måste jag ringa runt till alla olika apotek och ingen kundtjänst vet något mer. 20 september är vad de alla svarar.
Känns som om jag sitter på nålar i väntan. :/
härligt att höra! vågar man lita på de beskeden tror ni...?
min läkare sa till mig att om jag inte orkar vänta på pergotime kan jag få börja ta sprutor istället, gonal-f. vad tror ni, är det bättre att vänta på pergotime?
Skickade ett mail till Merck AB, detta svar fick jag.
"Tack för ditt mejl.
Vi beklagar den situation som uppkommit. På grund av
produktionssvårigheter hSkickade ett mail till os tillverkaren har Pergotime varit restnoterad.
Pergotime beräknas återigen finnas i lager hos distributören v 36.
Om du har några frågor är du välkommen att höra av dig."
Imorgon är det jag som börjar med provera för att få en blödning! Äntligen är hjulet igång igen!
Hej!
Vecka 36 är ju ju, då får jag ta och ringa runt oh kolla om det har kommit. Det är ett evigt väntande!!
Lycka till allihop!
Hej!
Vecka 36 är ju ju, då får jag ta och ringa runt oh kolla om det har kommit. Det är ett evigt väntande!!
Lycka till allihop!
Nu har jag hämtat ut mina tre paket! Så nu finns pergotime hos apoteket!
Stört nöjd, även om jag måste vänta minst 12 dagar innan jag kan börja äta dem. Är på dag 5 med provera just nu.
Spring till apoteket tjejer. :)
Tror du är med i min andra tråd... ;) "PCO:are som försöker bli gravida... (nått mer)"
Visst önskar vi att det ska funka nu... Vill bara springa ner till Apoteket o hämta ut dem, fast det inte ALLS är dags att börja ta dem än... :P
Tror du är med i min andra tråd... ;) "PCO:are som försöker bli gravida... (nått mer)"
Visst önskar vi att det ska funka nu... Vill bara springa ner till Apoteket o hämta ut dem, fast det inte ALLS är dags att börja ta dem än... :P