Ni som har/haft bebisar med svamp i munnen & på era bröst (långt)
Jag blir så trött och ledsen när man inte får någon hjälp....
Det började med att Vilma fick svamp i munnen, bvc-dsk gav oss rådet att pensla med vichyvatten vilket vi gjorde i veckor...sen blev hon röd i sitt underliv, då ringde jag henne igen. Hon penslade då henne med sånt där blått medel. Då försvann svampen i munnen men inte i underlivet..vi har penslat, penslat och penslat, men i svampen i munnen kommer alltid tillbaks. I torsdags hade jag så fruktansvärt ont i min bröstvårta, såg att jag hade två geggiga sår vid vårtan, plus att Vilma hade hela munnen full-igen!. Vi smittar varandra hela tiden. Jag ringde HC och bad om en tid men bvc.dsk var inte där, fick då en tid hos en distriktsssk. Vi packar oss i väg med påklädning, bilstol och allt ni vet
När jag kommer dit får jag träffa 2 sköterskor, som nonchalerar mig totalt...hör inte alls på det jag har att säga, jag hade varit in på amningshjälpens hemsida och läst att man brukar ta odling från bröstet för att se hur man ska behandla.....men nej, det skulle absolut inte göras. Där stog vi i våra ytterkläder och jag kände mig så dum...Varför kan dom inte uppmuntra amning nu orkar jag snart inte längre....samtidigt vill jag ju ge min dotter bröstmjölk. Hur kan sånt folk få jobba inom vården...så nu sitter jag här med mitt sår. Vilma mår inte bra hon sover dåligt och är allmänt gnällig, hon har väl ont i munnen. Imorgon ska jag till bvc igen, jag får väl ta och göra mig ovänner med henne för att få någon hjälp....jag vet inte hur jag ska orka..ledsen.