• Jonna74

Får ni också ont när ni vänder er i sängen?

Hej!
    På natten kan jag vakna av att det känns obekvämt och när jag sen vänder mig så stramar det rejält och kan till och med göra ganska ont.

Fler?

Kram Jonna

• Svar på tråden Får ni också ont när ni vänder er i sängen?
  • Trikarn

Kan få gööör ont när jag vänder mig...så du är inte ensam..brukar ta tag i magen när jag vnder mig för att det inte ska dra så mkt i den ..=)

• Emmec

ja får också jätte ont i magen när jag vänder mig, men gör som "trikarn" å håller i min mage när ja vänder mig, så har man mer kontroll.
    har även jätte ont när jag stiger upp ur sängen, tar ett tag för allt att lägga sig tillrätta igen när man är stående istället för liggande. :)

• MammaFia

Se till att hålla ihop benen när du vänder dig i sängen. Det är bra om du sätter dig upp först å sen vänder dig, då gör det nog mindre ont.

• Kokos Kajsa

Samma här! Inte så konstigt igentligen. Bäbisen byter ju plötsligt läge. Sa till min man att det känns som när man har haft håret och ett håll och försöker vända det åt andra hållet (fattar ni vad jag menar?).

• guldplutt

Det kan göra ont för mig också, men framförallt så känner jag mig extremt klumpig och svårvänd... Jag tycker ofta att det hjälper om man har en liten kudde under magen om man ligger på sidan. Då "hänger" inte magen neråt så mkt, och då drar det inte så i livmodern.

• MrsC

Oh yes.... Ibland kopplar jag ihop det med foglossning, men då är smärtan på ett annat sätt än det jag tror att ni beskriver här ovan. Vad gäller smärtan när man vänder på sig och den tid det tar för allt att falla på plats tycker jag mig märka att det blir värre om man inte har varit på toa på ett tag (oavsett "sort")... Nån annan som upplever samma?

• lolloP

Ja, samma här. Känner mig som en klumpeduns när jag ska vända och vrida på mig i sängen. Längtar efter min gamla kropp... Brukar hålla i magen när jag vänder mig så känns det lite lättare. När jag stiger upp ur sänger lägger jag mig på sidan, slänger benen över kanten och hjälper till med armen att ta mig upp- som en 80 årig tanta! Sover med en amningskudde eller en vanlig kudde under benen och det underlättar. Lycka till alla magar!

• mysiss

Jag är i v 38 och sen babyn fixerade sig så gör det ont i min mage oxå. Speciellt när man vänder sig i sängen, det är svårt att vrida sig för jag känner liksom att babyn sitter fast där nere. Och vänder man sig på fel sätt så gör det ont. Likaså när man kliver upp från liggande så måste jag sitta en stund så att babyn, magen faller på plats.
    Har ni tänkt på en sak? Jag trodde inte att man var så beroende av sina magmuskler och att man använder dessa till jätte mycket, nu kan man inte använda dem för då gör det ont och magen är så hård.

• mådent

Jag har också ont i sidan när jag ska vända mig sängen. Tycker att det känns bättre om jag tar hjälp med armarna i gaveln på sängen. Men tyvärr så är det inte alltid jag tänker på detta och då känns det som jag få kramp i sidan!!!!
    Vet inte om det har något med om jag varit på toa eller ej.

• Miss Bubbelgum

Yep, samma här! har också en kudde under magen som stöd när jag ligger på sidan.

Fick tipset av min bm att vända mig magvägen istället för ryggvägen i sängen = ställ dig på knä (med benen ihop) och stöd dig på underarmarna när du vänder dig, istället för att lägga dig på rygg och sen den andra sidan. Det är 5 ggr bökigare att vända magvägen men gör inte lika ont! Prova!

Svar på tråden Får ni också ont när ni vänder er i sängen?