Misstänksam blivande pappa
Egentligen är det väl inget stort problem. Vill bara veta om någon annan varit med om något liknande och hur ni hanterade det.
Min sambo är väl egentligen inte den misstänksamma typen men ibland, speciellt tidigare när allt inte var helt bra mellan oss, har han lyckats intala sig själv att jag varit otrogen. (Det har aldrig hänt och kommer med största sannolikhet aldrig att hända). När han blir sån blir jag jättefrustrerad. Nu var det i alla fall längesen han fick för sig något sånt och vi har haft en jättebra nära relation i snart två år (hade skakigt första år innan det) och jag är nu gravid. Det var planerat och vi fick försöka några månader innan det gick.
Men nu kommer han och säger att ett faderskapstest är ett måste. Det är helt absurt. Han säger att han tror att barnet är hans men att han vill ha test för att bli 100% säker. Jag blir så arg och sårad för att han inte litar på mig! Tycker han ska gå i terapi och lära sig lita istället för att tvinga fram ett test!
Är jag knäpp? Är han knäpp? Är det några andra blivande pappor här som är lika misstänksamma..?