• ELHU

Aktivitetsstöd - hur fylla i blankett för arbetad tid???

Jag har aktivitetsstöd.. alltså med i jobb o utvecklingsgarantin.

Det gäller ifyllande av blanketten som ska skickas in..

Om jag har förstått rätt så ska jag räkna arbetad tid vardagar mellan 08-17??

När jag kommer upp till 8 timmar så gör jag ett kryss. Resterande överflödiga timmar räknar jag ihop till nästa gång jag får ihop 8 timmar.

Undre raden kryssar jag i alla datum jag jobbar!

Men det jag undrar över.. det är ju helgerna.. jag får ihop 8 timmar där.. men de ska ej räknas med? Jag ska bara sätta kryss i undre raden att jag har jobbat??

Alltså.. vad rörigt.. men HUR vet FK när på dygnet jag har jobbat? Eftersom de då räknar mellan kl 08-17...

• Svar på tråden Aktivitetsstöd - hur fylla i blankett för arbetad tid???
  • Grizelda

Jag jobbar också helger, och då sätter jag bara kryss i undre raden, eftersom de timmarna inte ska räknas av från aktivitetsersättningen. FK vet inte när du har jobbat, men om de skulle göra en kontroll med arbetsgivaren ser de ju att uppgifterna stämmer.  

• ELHU
    Grizelda skrev 2010-08-31 11:32:08 följande:
    Jag jobbar också helger, och då sätter jag bara kryss i undre raden, eftersom de timmarna inte ska räknas av från aktivitetsersättningen. FK vet inte när du har jobbat, men om de skulle göra en kontroll med arbetsgivaren ser de ju att uppgifterna stämmer.  
    Oh oki.. o likadant om jag tex jobbar 18-22 en tors kväll?  eftersom tiden mellan 8-17 räknas?

Har fyllt i en sådan här blankett en enda gång, för juli.. fått utbetalt.. men tror nog att jag har fyllt i timmar mellan 8-17 på lör o sön.. då ligger ju jag efter i ersättning från FK ju.. att jag borde va berättigad mer eftersom helgtimmarna inte ska räknas.. Om det är som så.. kan jag få utbet retroaktivt.. eller går de ens med på ändring efter utbet?

Får nog riunga o höra mig för..
  • Grizelda
    ELHU skrev 2010-08-31 19:27:08 följande:
    Oh oki.. o likadant om jag tex jobbar 18-22 en tors kväll?  eftersom tiden mellan 8-17 räknas?

Har fyllt i en sådan här blankett en enda gång, för juli.. fått utbetalt.. men tror nog att jag har fyllt i timmar mellan 8-17 på lör o sön.. då ligger ju jag efter i ersättning från FK ju.. att jag borde va berättigad mer eftersom helgtimmarna inte ska räknas.. Om det är som så.. kan jag få utbet retroaktivt.. eller går de ens med på ändring efter utbet?

Får nog riunga o höra mig för..
    Jag har fått det förklarat för mig att kvällar, nätter och helger är helt "fria". Bäst att du ringer och kollar så du inte får för lite utbetalt.
Svar på tråden Aktivitetsstöd - hur fylla i blankett för arbetad tid???