• supergladis

För bra luktsinne nu i slutet av graviditeten?

Vi har en schäfer och jag tycker att hela vår lägenhet stinker hund. Jag har aldrig reagerat så här mycket på hundlukt innan, men nu lider jag verkligen. Vaknar varje morgon till denna otroliga stank. Börjar varje dag med att hel-dammsuga lägenheten, torka golven och lägga ut alla mattor på vädring på balkongen. Inget verkar hjälpa. Någon som har några råd hur man får bort hundlukt? Och någon som vet om det bara är mitt luktsinne som spelar mig ett spratt? Kan man få superluktsinne under graviditeten?

• Svar på tråden För bra luktsinne nu i slutet av graviditeten?
  • Lindus24

Jag hadde väldigt bra luktsinne i början av graviditeten och har hört att man kan få tillbaka de tidiga graviditetstecknena i slutet också. Kanske är det det.

• Mia83

Visst får man bättre luktsinne under graviditeten! Och det håller i sig under bebisens första tid också, ofta.
    Var glad att du fick det så sent iaf, jag är i v 10 och kan knappt byta blöja på min 11 mån tjej.....

• pyret0603

Hej hopp.
    När jag såg denna tråd var jag bara tvungen att lägga till lite.. Jag har en ultrabra luktsinne.. Min karl till och med säger till sina nära och kära att han tror jag börjar bli knasig, fast på ett gulligt sätt. Jag känner allt ,och mina kompisar bara skrattar åt mig.Nåja det är väl en av sakerna som hör till. Hade inte det med mitt första barn men alla graviiditeter e juh olika.
    Lycka till allesammans
    //Hypernäsan

• Dimisi

Åh, vad jag känner igen mig. Fast jag är bara i vecka 17. Jag har två hundar. De stinker! Förr tyckte jag att de luktade gott och mysigt i pälsen.

Den lilla hunden har dessutom dåliga tänder! Hon har länge luktat illa ur munnen, men nu när jag är gravid är det outhärdligt! Så nu har jag beställt tid hos veterinären för tandstensborttagning.

Ikväll tände vi en doftlykta här hemma. Det tog bort alla hemska lukter. Vi har en lykta som man häller lite vatten på/i och några droppar doftolja. Oljan räcker länge, så det blir inte lika dyrt som doftljus eller liknande.

Svar på tråden För bra luktsinne nu i slutet av graviditeten?