Särbolivet blir oxå vardag
Hejsan
Jag är särbo sedan ett par år och är inte så förtjust i den lösningen. När jag och min kille träffades var vi överrens om att flytta ihop rätt snart, ,men av olika anledningar verkar det dra ut på tiden. Det är hus som ska säljas, nytt jobb osv. Jag har haft ett tidigare särboförhållande som tog slut på grund av att vi aldrig kom någon vart i förhållandet, efter fem år hade det inte hänt ett dugg. Kanske är det därför jag inte har något tålamod eller ork denna gången, att upprepa samma fenomen igen. Packa lilla övernattningsväskan och åka iväg igen, istället för att komma hem till ett gemensamt hem, få längta efter sambon när han är borta, laga mat tills han kommer hem eller få komma hem till dukat bord ibland efter jobbet, vakna tillsammans varje morgon, ja ni vet vad jag menar.
Min fråga till er är hur löser ni särbolivet, hur ofta träffas ni och vad gör ni då? Jag kan tycka att det blir lite svårt att hitta på saker ibland, det känns som det hela tiden måste hända saker, man umgås så tätt när man träffas och sen åker var och en hem till sitt igen, till sitt liv och vardag. Det är ju vardagen med min älskling jag längtar efter, att få planera och skapa vårt eget hem tillsammans. Det är jättemysigt att laga och äta en god middag tillsammans, göra utflykter, gå på bio, resa, filmkvällar hemma osv men även det blir ju vardag till slut.
Kort sagt hur gör jag särbolivet bättre?