• våranstjärna

ni som har gjort "ringtestet"

har det stämt på er?

alltså med ringtesten menar jag när man hänger en vigselring i ett snöre eller i en tråd och låter det hänga över den gravidas mage.

pendlar ringen sägs det vara en kille
    går ringen i cirklar sägs det vara en tjej.

har det stämt på er?

• Svar på tråden ni som har gjort "ringtestet"
  • Selfish Geene

Gjorde det som tonåring (då skulle man hålla ringen i ett hårstrå ovanför handleden) men kommer inte ihåg vad den visade.

Tror du att det finns någon sanningshalt i påståendet att en vigselring ovanför magen (eller handleden) kan berätta något om barnets kön?

• Maddera

Stämde inte på mej, den sa tjej och jag fick en pojk..

• eragylf

Min pappa gjorde på mig, en guldring i en sytråd över handleden. Först med min förlovningsring i vitt guld - pojke, sen med hans vigselring i gult guld - pojke. Både moderkaksprov och RUL visade pojke.

• Madelenn

Det stämde på mig :) Ringtestet sa flicka och ut kom en liten flicka :)

• Kottarnasmamma

Har gjort det vi alla mina tre graviditeter och det har stämt alla gånger.

• mama84

Jag fick lov att gå och testa med tanke på att jag vet att det ska bli en pojke och visst pendlade ringen

• 2010mamman

När ni håller ringen över något annat så beter den förmodligen sig likadant som över magen?

• mama84
    2010mamman skrev 2010-09-01 11:40:53 följande:
    När ni håller ringen över något annat så beter den förmodligen sig likadant som över magen?
    Faktiskt inte, jag fick lov att testa över makens mage också och han väntar tydligen en flicka och det var samma ring Sen är ju självklart inte detta något vetenskapligt, men ändå lite kul!!
  • våranstjärna

spännande! det verkar som om de oftast stämmer

• Nannafia

Ringen pendlade först fram och tillbaka ( ej i sidled) och sedan i cirklar...jag hoppas inte det betyder att min bebis är tvåkönadFlört. Vad kan det betyda? Ska den gå i sidled om det blir pojke..?

• Lindis 73

Har gjort testet över handleden - då visar den alla barn man ska få på mig visade den flicka - pojke - flicka. Har även gjort testet över magen alla tre graviditeterna och det har stämt alla tre gångerna. Ja jag har alltså tre barn först en flicka sen en pojke och sen en flicka igen så ännu så länge stämmer det ju och jag har inte planerat fler barn.

• SandramedS

Jag var tvungen att testa, det visade på Flicka.Glad
    Svaret får vi se om några veckor. Har 6v kvar. *spännande*

• Mille11

Ett hårstrå fick jag veta att man skulle använda. :)

Min morbrors fru ska enligt testet ha en pojke (hon har provat fler gånger med samma resultat) och på mig skulle det bli en flicka, men sen när jag gjorde det hemma i soffan så skulle det bli pojk...och det är 100 att det bara är en så jag kanske också får en tvåkönad?!

Kul att testa ändå...även om det kanske inte stämmer på alla!

• MariaBCN

På mig har det också stämt! Över handleden visar det att jag ska få 3 flickor... Över magen med de 2 första visades flicka - ut kom flicka, nr 2 samma sak..och nu när jag väntar nr 3..gör ringen tydliga cirklar... Får se på UL om några veckor om det stämmer igen! Kanske inte vetenskapligt, men kul ändå

• Moi Mokulat

åhhhh har glömt att jag också gjorde det. men på en tråd. fick pojke och ut kom pojke

• Snart5ifamiljen

Har fått två flickor, ringen visade 2 flickor, sen visade ringen kille. Skrattande Testade med min vigselring o mitt hårstrå.
    Så vi får se om det är han som dyker upp nu då ringen pendlade kraftigt!Drömmer
    Jag är gravid i v5.Gravid

• MissNina

Det stämde på mig första gången jag va gravid, jag testade över handleden och ringen pendlade fram och tillbaka, det visade pojke och ut kom pojke, är gravid igen nu i v 8, testade för någon dag sedan flera gånger och ringen gör tydliga cirklar varje gång =) så vi får se om det stämmer.. men kul ändå =)

• MariaBCN
    MariaBCN skrev 2010-09-14 12:36:53 följande:
    På mig har det också stämt! Över handleden visar det att jag ska få 3 flickor... Över magen med de 2 första visades flicka - ut kom flicka, nr 2 samma sak..och nu när jag väntar nr 3..gör ringen tydliga cirklar... Får se på UL om några veckor om det stämmer igen! Kanske inte vetenskapligt, men kul ändå
    F[r v'l l'gga till att på mig har det då stämt 2ggr av 3...för nu blir det en lillebror till de 2 storasystrarna Skrattande
  • frau M

Slät guldring i en guldkejda som hålls över handleden. Visar vad man får för barn... oavsett om det är på en man eller kvinna man testar. Stämmt på mig med förra barnet, och alla runt omkring mig som jag eller annan har gjort på.
    Är gravid nu igen och ringen snurrar i en stor ciekel. Å min känsla redan innan jag testade var att detta ver en tjej.
    Testade på gravida vänninnor igår och det stämmde, de har tagit reda på könet.

• Zazza

gjort det vid båda mina grav och den har vissat pojke båda gångerna och ut har det kommit pojkar..

Svar på tråden ni som har gjort "ringtestet"