Namnet Felix!
Vad tycker ni om namnet Felix? Funderar på det till lillebror...Storasyster heter Amanda!
Vad tycker ni om namnet Felix? Funderar på det till lillebror...Storasyster heter Amanda!
Tack för alla svar! Fler åsikter??
Väldigt fint namn, men så heter min son Felix också.
Jag gillar det också, för att det är kort och smidigt, rätt ovanligt men ändå enkelt, och kanske framförallt för att det betyder lycklig. Sist fanns det med på min namnlista. Tyvärr tänker jag lite för mkt på "Felix gör det godare.." - ketchup och sånt - eftersom min omgivning berättade om såna asociationer, så den här gången har det inte riktigt kvalat in på min lista. Men det är på gränsen, för jag tycker mkt om namnet, egentligen..
En sak jag inte fattar. Hur en del kan förknippa Felix med kattmat? Finns inte en kattmat som har namnet Felix.
Har också hört att en del förknippar det med kattmat men har inte sett någon kattmat som heter Felix. Däremot kan jag förstå associationer till färdigmat, ketchup mm.... Men jag gillar verkligen namnet...
Min systerson heter Felix o han är 6 år o jag tycker fortfarande det är sött, kommer förmodligen alltid gilla det namnet.
Själv heter jag Anna, det borde kanske oxå förknippas med ett varumärke; Annas pepparkakor, mor Annas m.fl 
Smaken är som baken o tur är väl det...

För mig är Felix ett hund namn.
Min systerson heter också Felix - världens charmigaste unge! Superfint namn 
www.google.co.uk/images&hl=en&safe=off&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-GB:official&tbs=isch:1&&sa=X&ei=rc6DTPUz1JGMB_XE9Y8I&ved=0CCMQBSgA&q=felix+cat+food&spell=1&biw=1280&bih=560