• EricaB

V.38 idag! Hur mår ni andra runt v.38?

Hej allihopa!

Nu närmar sig BF med stormsteg. Vi bara längtar efter att få träffa vårt lilla knyte nu! Jag känner inte av speciellt mycket, lite mensvärk till och från men inga riktiga sammandragningar eller så. Ingen slempropp i sikte heller!  Hur mår ni andra? Känner ni av något? Det är första barnet för oss så man vet inte riktigt hur det ska kännas men jag antar att man märker när nått är på gång! Spännande!! :D

• Svar på tråden V.38 idag! Hur mår ni andra runt v.38?
  • EricaB
    DexX skrev 2010-09-01 11:10:31 följande:
    Jag är också i v 38 idag! BF 21 sep, har haft en del förvärkar tror jag! detta är också mitt första barn så vet inte riktigt hur saker och ting ska kännas! men har haft massa SD, hämsk värk i ryggen till och från och "mensvärk" och massor av tryck neråt.

Längtar såå! känns så nära nu! men ändå sååå långt bort! de kan dröja 5 veckor till eller så kan den komma i morgon! Går och hoppas varje dag att de ska vara dags! vilket får tiden att gå ännu saktare :P För övrig är jag piggare än jag varit på länge känns knappt att jag är gravid längre, (förutom när jag får ont) :P
    Vad roligt! Vi har också BF den 21 september! :D Nej, det är så svårt att veta tycker jag. Men min mensvärk började runt v.36 och kommer och går. Har inte direkt känns att magen hårdnar och blir mjuk igen. Inte vad jag vet iaf! ;)

Hur har din graviditet varit? Vet ni vad det blir?
  • EricaB
    tidigareplatt skrev 2010-09-01 10:33:00 följande:
    Jag är i v 38 (37+3). Jag känner inte heller av att det skulle va på gång. Lite mensvärk senaste tiden bara. Det är första barnet för mig med så man har ju ingen aning hur det känns när det verkligen kommer hända men det ska bli så roligt!!!
    Ja, det är jätte spännande nu! Kan ju blir när som helst! Känns lite små konstigt att man faktiskt kan ha den lille här om någon dag i princip. ;) Vet ni vad det blir?
  • EricaB
    tindratindra skrev 2010-09-01 13:37:34 följande:
    Jag har också bf den 21/9 :)
    Vad roligt! Vi får följas åt de här sista veckorna nu! ;) Hur mår du då?
  • EricaB
    onoff skrev 2010-09-01 14:01:33 följande:
    Och jag platsar nog i den här tråden jag med...
    Har BF imorrn, höll jag på och skriva... (om de nu vore så väl) haha.. går in i vecka 38 imorgon menar jag. Jag har BF 22/9.
    Jag har haft lite förvärkar, hugg i underlivet, antar att huggen beror på att barnet fixerar sig nu.. är första barnet här med så man är ju helt grön. Har en lätt havandeskapsförgiftning som gör att jag går på extra koll 3 ggr i veckan, än så länge är det ingen fara och det känns skönt att dom har koll på mig. Hoppas bara att jag slipper gå tiden ut...
    Vad roligt att alla har BF så nära varandra :)

Tänkte ta mig friheten och göra en BFlista:

VI MED BF RUNT DEN 21/9

18
    Platt

21
    EricaB
    TindraTindra
    DexX

22
    Hujje
    Kanon med en BF Lista! ;) Oj, vad jobbigt med havandeskapsförgiftning. men skönt att de håller koll på dig! :D
  • EricaB
    tidigareplatt skrev 2010-09-01 14:15:19 följande:
    Vi har inte kollat upp könet på barnet, nej. Det flesta kläderna jag köpt/fått/letat fram från vinden är ganska unisex. Har bara undvikit klänningar.

Jobbar ni fortfarande eller går ni hemma nu? Jag har varit hemma med havandeskapspenning i tre veckor nu tror jag. Skööönt men lite tråkigt, hehe.
    Ja, det finns ju en del kläder som både pojkar och flickor kan ha. Jag har studerat under sommaren och från och med idag kommer jag att vara hemma. Men har studerat på distans under sommaren så jag har varit hemma ett bra tag ändå! ;) Ja, man längtar efter de små nu bara!
  • EricaB
    DexX skrev 2010-09-01 14:49:01 följande:
    Den har faktist varit riktigt bra! inge problem alls! så nästan för bra :P haha bara lite tungt nu i slutet! själv då? har du haft nå krämpor?

Ne vi tänkte ta reda på vad de är för kön! men runt v 20 tvär ändrade jag mig! och nu tycker ajg de är super kul och superspännadne att itne veta! :)
    Gud vad skönt! Det är samma här. Har mått toppen från första början! Var lite extremt trött i början bara men annars har jag mått superbra. Nu som sagt börjar det kännas på lite att det är tungt. Har svårt att hitta en bra sovställning och har ganska mycket halsbränna, men det kan man väl stå ut med.

Ja, det förstår jag! vad spännande. Har omgivningen lagt några kommentarer om vad de tror att de blir då? ;)
  • EricaB
    Ginna skrev 2010-09-02 00:01:24 följande:
    jag har också vart hemma hela tiden,,men det har liksom inte kommit för mej att det snart är dags..känns helt overkligt...
    man är ju så nyfiken om den lille kommer vara lik storebror eller inte:))
    har ni några namn??och vart bor ni??
    DexX skrev 2010-09-01 17:20:30 följande:
    Kan räkna alla som tror de är en tjej på en hand :P resten tror stenhårt på att de är en liten pojke där inne! Så alla springer runt och säger han! så kommer nästan bli en chock om de kommer ut en liten tös!

Ååh tiden går så sakta! men nu är de iaf äntligen september! :D så man har tänkt och längtat efter denna månad! men känns ändå som om de är såååå långt tid kvar! Men de känns lite kortare när man säger att de är 2 veckor och 6 dagar till BF :P och när man tänker på hur fort augusti gick! :)
    Jaha, vad spännande att se vad det blir! :D Ja, nu är det äntigen september, men med min tur så blir det säket ingen bebis förrens i oktober! Men man går ju alltid och hoppas hela tiden! Haha! Vad gör du annars? Jobbar/studerar mm?
  • EricaB

Vad roligt att vi är så många som ska ha i september, och så många just den 21:a! :D Ingen som känner av att någonting kan vara på G? Jag har faktiskt haft en del sammandragningar på kvällarna och mensvärk men inget som håller i sig! Det slutar med att jag somnar och när jag vaknar är det borta! Haha! Men känns ändå skönt att man vet att det händer något iaf! ;)

• EricaB
    Ginna skrev 2010-09-02 00:01:24 följande:
    jag har också vart hemma hela tiden,,men det har liksom inte kommit för mej att det snart är dags..känns helt overkligt...
    man är ju så nyfiken om den lille kommer vara lik storebror eller inte:))
    har ni några namn??och vart bor ni??
    Välkommen till tråden! ;) Hur känns allat för dig? Något på g? Vi vet att det blir en pojke och har Alvin som namnförslag! (det enda som vi är överens om) ;) Innan ultraljud hade Liv om det blev en flicka. Jag bor i Dala-floda som ligger i Dalarna! Ni då?
Svar på tråden V.38 idag! Hur mår ni andra runt v.38?