Inlägg från: Pillemin |Visa alla inlägg
  • Pillemin

V.38 idag! Hur mår ni andra runt v.38?

Här är en till med BF 21/9! Ja, det närmar sig verkligen. Hade varit kul att följas åt så här på sluttampen och se när våra små behagar komma :)

Själv har jag inga känningar alls. Jo, får ju ganska kraftiga förvärkar i bland men inget ovanligt. Vi har ägnat hela helgen som var till att flytta till Visby, så det är egentligen först NU som jag kan slappna av och känna efter på riktigt. Tur då att den inte kommit tidigare, då hade den föds i en flyttlåda  

VI MED BF RUNT 21/9

18
    Platt

21
    EricaB
    TindraTindra
    DexX
    Pillemin

22
    Hujje

28
    Ginna

♥Estridh 071021♥ ♥BF 100921♥
  • Pillemin
    DexX skrev 2010-09-02 08:28:13 följande:
    Va roligt :) HAr ni fått ordning på  lägenhetenen då? :) Vi flyttade för över 3 månader sen och den är fortfarande inte klar! :P fast nu är alla väggar klara och bara lite små saker kvar! så nu får bebisen komma! :) Är de ditt första barn? vet ni vad de blir för kön?
    Vi har faktiskt hunnit packa upp en hel del! Vi hyr lägenheten så det är egentligen inget annat att fixa än att få upp sina egna saker, men det är ju betydligt mer än vad men tror! Ska bli skönt att allt är klart och man bara kan slå sig ner och andas ut och vänta på bebisen!

Det är vårat andra barn, har en dotter som snart blir 3 år också. Hon längtar också efter syskonet! Hon pussar på magen och säger "Åh, jag älskar bebisen! Vill att den ska komma ut nu!". Ja, det vill mamma också

Vi har inte kollat kön, men jag är grymt nyfiken!! Ena vecka är jag bombsäker på en tjej, andra veckan på en kille. Har egentligen ingen aning eller känsla om vad det kan bli. Har ni kollat? Är det erat första?
  • Pillemin
    onoff skrev 2010-09-03 10:42:03 följande:
    DAAAAH!! Måste in på förlossningen igen efter kollen hos mvc idag!! 160/110 och äggvita +2... Så här kan ja ju inte hålla på åka fram och tillbaka hela tiden... Nä nu får dom allt sätta igång mig!!!! Håll tummarna för att jag slipper sova kvar iaf!!!
    Hoppas allt är är bra, lycka till! Du får uppdatera hur det gick.

Jag har sovit hela nätterna som en stock hittills. Vaknat pigg och utvilad. Fast i natt vet jag inte vad som hände, jag vaknade var 3:e timme ungefär med kraftiga förvärkar, magen var totalt senhård men efter en stund släppte det och jag kunde somna om. Det gjorde inte jätteont, kändes mest obehagligt. Idag känns ingenting dock. Vi får väl se. Kroppen kanske bara övar sig? Hoppas det, för jag har massor kvar att göra i lägenheten innan bebisen kan göra entré
  • Pillemin
    odin09 skrev 2010-09-04 12:16:01 följande:

Igar gick bitar av mitt vatten! Men det kom bara ett "splash", betydligt mkt mer med odin. Min mamma som ar har fran sverige har fott 7 barn "naturligt" sa experten sa att det formodligen var vattnet som lag framfor huvudet och nu ligger hvd et som en propp och att resten kommer sen nar allt satter igang. Hm, inget har hant men kanske snart. inga varkar mer an lite forvarkar har och var. lite mensvark men hon ruvar fortf.

Ska snart ivag pa lite shopping sen blir det promenad i em for att se om det satter igang.

Spännande! Då bertyder det ju att det är på gång, minst sagt! Har du ringt till förlossningen eller så? Kan ju vara bra nu om vattnet gått :)
  • Pillemin
    Hur sover ni andra om nätterna förresten?

Jag har sovit utmärkt hela gravidieten, men de senaste nätterna har jag vaknat med 2-3 timmars mellanrum med jordens förvärkar. Magen är stenhård och ibland får jag ställa mig upp och gå omkring lite för att det ska släppa, och de trycker på mycket neråt (kanske för att huvudet precis fixerat sig?). Sover mer oroligt nu också och drömmer helsjuka saker.

Konstigt. Vad håller kroppen på med? Kanske blir så på natten för att man är helt avslappnad då?
  • Pillemin
    tindratindra skrev 2010-09-03 16:28:33 följande:
    Fina namnförslag ni har :)

Vi funderar på Juni och Isabella. Kanske Nova...
    Juni var fint tycker jag :) Vi vet ju inte vad det blir för kön, men jag tycker det är mycket lättare med flicknamn. Det är de enda förslagen som jag känner mig helt okej med också. På pojksidan känns det inte lika spikat ännu. Men förslagen är:

Flicka: Signe, Ingrid eller Sigrid.

Pojke: Birger, Signar eller Arnar.
  • Pillemin
    Vet alla här inne vad ni väntar för kön?

Jag vet inte och håller på att dö av nyfikenhet! Hittade en tråd här på FL där man testar med rödkål för att läsa av PH-värdet i urinet, någon som testet det? Jag gjorde det igår och fick resultatet flicka, så det ska bli kul att se om det stämmer!

Så vill ni ha något att fördriva tiden med i väntan på bebis kan ni ju också testa

Koka lite rödkål i 10 min så att vattnet blir alldeles blått.
    Låt sen kokvattnet svalna, och blanda sen lika delar kokvatten och urin.
    Avläsa sedan färgen på vattnet!

Rosa/rött = POJKE
    Lila = FLICKA

Vet inte hur vetenskapligt det är, men roligt om det stämmer!
  • Pillemin
    kodoktorn skrev 2010-09-07 10:55:33 följande:
    Nu är det på g här. Vattnet gick i natt men än så länge lyser värkarna med sin frånvaro. Hemma igen efter koll på förlossningen, om det inte är i gång till i morgon bitti så blir det igångsättning då.

Åh, spännande! Då vet du att du snaaaart får träffa din lilla bebis!  När har du BF? Hittade inte dig på listan...
  • Pillemin
    Grattis Hujje! Fint namn till den lilla skatten också, ett av mina favoriter Hoppas allt gått bra!
  • Pillemin

I dag har jag varit på Öppna förskolan i en grupp för "unga" mammor. Och nu känner jag mig inte speciellt ung längre, haha... Kan ju säga att det är STOR skillnad på att vara 19 år och vänta första barnet och att vara 22 år och vänta andra. Jag kände mig som en veteran som fick sitta och svara på frågor om allt i från förlossningen till småbarnslivet. Lustigt att man ses som yngling i vissa ögon och veteran i andra, allt beror på sällskapet!

Min jakt på likasinnade mammor i samma ålder/situation här på öjn (nyinflyttad på Gotland) går vidare. Skulle vara kul att hitta någon som man kan dela den kommande mammledigheten med!

• Pillemin
    kodoktorn skrev 2010-09-09 21:32:15 följande:
    Nu är vi hemma med lillkillen som föddes tidigt i går natt, hade glömt hur små de är, ändå är han väl ganska normal på 3420 gr och 49 cm. Dock mindre än vad storasyster var men hon kom ju dagen före bf och inte 14 d före bf. Storasyster är mycket fascinerad av den lille Glad.

GRATTIS! Åh, längtar tills det är mig tur också. Längtar ju ännu mer när man ser att det dimper ner trådbebisar här
Svar på tråden V.38 idag! Hur mår ni andra runt v.38?