Inlägg från: kodoktorn |Visa alla inlägg
  • kodoktorn

V.38 idag! Hur mår ni andra runt v.38?

Jag ansluter mig också till tråden. Har bf den 22/9, vi vet inte om det blir en tjej eller en kille men jag är av nån anledning övertygad om att det är en kille.
    Senaste dagen har jag haft massor av sammandragningar och förvärkar - antar jag att det är. Vaknade i natt av eländiga förvärkar och de har kommit och gått under resten av dagen.  Vi får väl se vad det här leder till men jag får nog vänta ett tag till innan vi får veta vem det är som kommer ut Glad

• kodoktorn

Jag har bara fått för mig att det ska bli en kille den här gången, enbart baserat på att nästan allt känts annorlunda än vad det gjorde med dottern. Det är ju dock inte så vetenskapligt och på u-ljudet valde jag att låta bli att titta noga i de nedre regionerna.
    Jag håller på att bli galen på min magkatarr som plågat mig i flera månader, vet att den kommer att gå över bara bebisen är ute. Läkaren tror att den dels är graviditetsorsakad och dels orsakas av stress pga nervositet inför förlossningen. Har blivit erbjuden igångsättning men jag har inte bestämt mig än - har nån dag till på mig. Blir det i gångsättning så är det om en vecka det gäller. Får fundera vidare. 

• kodoktorn

Nu är det på g här. Vattnet gick i natt men än så länge lyser värkarna med sin frånvaro. Hemma igen efter koll på förlossningen, om det inte är i gång till i morgon bitti så blir det igångsättning då.

• kodoktorn

BF är den 22/9, än så länge händer inte så mycket mer än att det rinner vatten.... Roligare finns ju än att springa och byta binda och kläder var och varannan timme.
    Tror jag ska ta en liten promenad och se om det sätter i gång något. 

• kodoktorn

Nu är vi hemma med lillkillen som föddes tidigt i går natt, hade glömt hur små de är, ändå är han väl ganska normal på 3420 gr och 49 cm. Dock mindre än vad storasyster var men hon kom ju dagen före bf och inte 14 d före bf. Storasyster är mycket fascinerad av den lille Glad.

Svar på tråden V.38 idag! Hur mår ni andra runt v.38?