Inlägg från: tidigareplatt |Visa alla inlägg
  • tidigareplatt

V.38 idag! Hur mår ni andra runt v.38?

Jag är i v 38 (37+3). Jag känner inte heller av att det skulle va på gång. Lite mensvärk senaste tiden bara. Det är första barnet för mig med så man har ju ingen aning hur det känns när det verkligen kommer hända men det ska bli så roligt!!!

• tidigareplatt
    EricaB skrev 2010-09-01 13:27:42 följande:
    Ja, det är jätte spännande nu! Kan ju blir när som helst! Känns lite små konstigt att man faktiskt kan ha den lille här om någon dag i princip. ;) Vet ni vad det blir?
    Vi har inte kollat upp könet på barnet, nej. Det flesta kläderna jag köpt/fått/letat fram från vinden är ganska unisex. Har bara undvikit klänningar.

Jobbar ni fortfarande eller går ni hemma nu? Jag har varit hemma med havandeskapspenning i tre veckor nu tror jag. Skööönt men lite tråkigt, hehe.
  • tidigareplatt
    Ginna skrev 2010-09-01 23:43:23 följande:
    får jag vara med??har bf 28/9..en vecka efter er andra:)
    Absolut :) Min dyker säkert inte upp förrän i början av oktober fastän BF är 18 september

VI MED BF RUNT DEN 21/9

18
    Platt

21
    EricaB
    TindraTindra
    DexX

22
    Hujje

28
    Ginna
  • tidigareplatt
    Ginna skrev 2010-09-01 23:52:50 följande:
    det är ju så nära nu..ändå så långt bort..dom sista veckorna är LÅNGA!! men för mej behövs det nog..jag känner mej inte redo..måste packa bbväskan först o få hem skötbord o grejjer:) har massor kvar att fixa..men det viktigaste att packa bbväskan iaf..för jag vet att jag saknade en hel del grejjer första gången..
    Min väska är nästan färdig sen länge hehe. Bara lite byxor, kläder till pojkvännen och sköna trosor som ska med i sista sekund. Väntar på spjälsängen, vi ska få en av pojkvännens bror som målar om den. Annars är nog allt klart. Jag har vart hemma så länge så jag har inte kunnat hålla mig att fixa allt.
  • tidigareplatt
    Ginna skrev 2010-09-02 00:01:24 följande:
    jag har också vart hemma hela tiden,,men det har liksom inte kommit för mej att det snart är dags..känns helt overkligt...
    man är ju så nyfiken om den lille kommer vara lik storebror eller inte:))
    har ni några namn??och vart bor ni??
    Jag bor i Malmö. Vi har bestämt oss för namnen Franke eller Vivi.
  • tidigareplatt
    EricaB skrev 2010-09-04 23:02:21 följande:
    Jag har också sovit som en stock under hela graviditeten. Nu sedan v.36 ungefär har jag börjat sova sämre. Har sån halsbränna och måste upp och pinka stup i kvarten. Hittar ingen sovställning som är bekväm heller sen har jag fått mer och mer sammandragningar men de brukar släppa efter ett tag. Tycker ändå att det är ganska kul att det händer någonting, man vet ju att det går åt rätt håll iaf då! ;) Försöker att vara positiv!
    Ja visst är det kul när det kommer igång lite mer Glad Har börjat få mer regelbundna lite smärtsamma sammandragningar senaste dagarna och det känns bara bra, hihi. Sovit har jag däremot inte gjoirt bra sedan första trimestern. Min jäkla blåsa har velat kissa hela nätterna sen dess.
  • tidigareplatt
    EricaB skrev 2010-09-05 09:59:59 följande:
    Ja, visst gör det! Man vet ju att det börjar hända saker iaf! Å, vad jobbigt! Men du är ganska van att gå upp flera gånger på nätterna nu då?! Här håller vi på att renovera badrummet mitt i allt ihop. ;) Men till veckan ska det kaklas så det har gått undan ändå! Ska bli såå skönt när det blir färdigt nu!
    Jag är så van att gå och kissa så att jag tycker att kissa är det tråkigaste som finns :) Det jobbigaste just nu är att ta sig upp från sängen och gå till badrummet för det gör så jäkla ont i höfterna. Menmen, inte långt kvar nu så man kan väl stå ut.
  • tidigareplatt
    Pillemin skrev 2010-09-06 10:33:33 följande:
    Vet alla här inne vad ni väntar för kön?
    Vi har valt att inte ta reda på könet. Dels för att det är ointressant för oss men också för att släkten inte ska köpa lika mycket babyblå eller babyrosa plagg innan barnet kommer, hehe
  • tidigareplatt
    EricaB skrev 2010-09-07 09:33:13 följande:
    Vi väntar en liten pojke!

Var så grymt konstig i magen igår. Inga direkta sammandragningar men mådde jätte illa och var grymt dålig i magen! Fick iaf sova som en stock inatt vilket var behövligt efter ett par nätter med halsbränna och gå upp och pinka 300 gånger. Man har ju hört att man kan vara lite dålig i magen innan allt sätter igång! ;) Önsketänkande, jag vet! haha!
    Hoppas det är på gång! Jag var likadan förra veckan men då kom jag på att jag hade ätit kinamat (fyra små rätter, haha) ena dagen och Big Mac andra dagen så det förklarade det hela. Men jag går typ och väntar på att bli dålig i magen nu hahaha.
  • tidigareplatt
    Fjonkan skrev 2010-09-11 12:17:59 följande:
    Åh vad jobbig den här väntan är!! Vad gör ni under tiden?? Jag känner mig tung och klumpig så det är ju inte läge för jättelånga promenader och frysen är full med mat och bullar... Suck vad jag önskar att man kunde skynda på processen lite men det finns väl inga beprövade fungerande tips för det??
    Ja visst är det tråkigt att vänta. Jag sitter mest framför datorn och tv:n. Lagom upplivande. Man blir ju halvt deprimerad av det. Sen brukar jag ha någon "uppgift" per dag då jag går ut en sväng och fixar/handlar något eller pysslar med nåt hemma. Kan inte gå så länge pga foglossning men en liten stund funkar. Idag ska jag städa lite inför pojkvännens kalas imorgon. Han gör det mesta och jag hjälper till lite grann, hihi.

Det där med att påskynda verkar inte funka så länge inte bäbisen är redo tyvärr :) Har suttit på pilatesboll, druckit hallonbladste, legat på spikmatta, ätit stark mat och allt möjligt men inget har funkat, hehe.
  • tidigareplatt

På utsatt BF-datum 18/9  föddes lilla Vivi 3045g och 49 cm lång! Snabb förlossning också dessutom :)

Svar på tråden V.38 idag! Hur mår ni andra runt v.38?