Inlägg från: Sara 84 |Visa alla inlägg
  • Sara 84

ammar min tvååring, är jag konstig?!

Jag ammade min första tills han var 13 månader, och egentligen ville väl ingen av oss sluta med amningen då heller men så blev det i alla fall. Nu har jag två tvillingpojkar som jag kämpade hårt med i två månader för att amma, men mjölken kom aldrig igång ordentligt (de är prematurer) och mina pojkar trivdes inte med det. Kan säga att det går inte en dag utan att jag sörjer amningen.

I framtiden om och när det blir dags för en nummer fyra så hoppas jag verkligen att amningen kommer att fungera och då kommer jag amma länge!
    ts - jag tycker att det är toppen att du ammar din dotter fortfarande när ni nu båda trivs med det!

• Sara 84
    idiblon yes skrev 2010-09-01 14:20:07 följande:
    Du kommer att amma länge? Det beror alltså inte på ditt barns behov och preferenser utan dina?

Ett bra exempel.
    Jag skrev att jag HOPPAS att amningen kommer att fungera och OM den gör det kommer jag amma länge. Mina tvillingpojkar är 4 månader och dom ammar jag ju inte eftersom de inte trivdes med det, utan blev nöjdare och trivdes bättre med ersättningen. Så på vilket sätt ser jag till mina behov istället för mina barns?
Svar på tråden ammar min tvååring, är jag konstig?!