Inlägg från: Lisa med barn |Visa alla inlägg
  • Lisa med barn

ammar min tvååring, är jag konstig?!

Om du är konstig? Nej, inte du, men jag skulle tycka att det kändes konstigt att amma ett sånt stort barn. Men om det passar dig och ditt barn så varför inte? Ni har ju dessutom satt en gräns så du kommer inte att amma barnet i all oändlighet.

Avvänjning:
    En jag känner talade om för barnet att mamma åt medicin (vilket hon gjorde) och att barnet inte kunde få tutte för att det var medicin i tutten (barnspråk). Varje gång barnet frågade om tutte och medicin blev svaret detsamma. Barnet efterfrågade tutten alltmer sällan och slutade fråga efter ett tag. Jag vet inte om det finns bättre metoder men denna funkade för min bekant och barnet kunde ta till sig den informationen. Han var besviken men aldrig ledsen för att tutten inte var tillgänglig. Jag tycker att det är bättre att skylla på en medicin än ett syskon (nyfödd) för det skulle bara ge avundsjuka.
    Lycka till!

• Lisa med barn
    Pie de limon skrev 2010-09-02 13:26:19 följande:
    Ammade min son tills han var ca 19 mån. Slutade då pga att nattamningarna tärde på min hälsa. Det var vemodigt men dags då.

Inget fel amma en 2-åring!!
    Bara vi här i västvärlden som tycker det är konstigt. Tycker man skall amma så länge man själv och barnet vill / trivs med det.

När min son började på dagis var han 1 år men tidig i talet. på eftermiddagarna när jag hämtade gastade han : TUTTE!!

:) 
    Ha ha! Och du är bihanget som följer med tutten? Vad härligt med en 1-åring som säger vad han/hon tycker.
Svar på tråden ammar min tvååring, är jag konstig?!