Inlägg från: trädis |Visa alla inlägg
  • trädis

ammar min tvååring, är jag konstig?!

som svar på ts rubrik

ja, jag tycker du är konstig. jag förstår inte vitsen att amma ett så stort barn när vi har bra mat och vatten här i sverige. mysstunder kan man ha på andra sätt än att större barn ska suga på bröst.

så tycker jag

världens lyckligaste mamma
  • trädis
    Pigeon skrev 2010-09-02 16:25:59 följande:
    Säger du så om barn som suger på napp i 2-årsåldern? Eller som inte kan vara utan sin nalle eller snutte?
    För det är ju den funktionen amning av stora barn fyller.

Jag skulle t.ex aldrig drömma om att neka mina barn att gosa hud mot hud med min mage som de älskar, bara för att någon på fl tycker att de är för stora för att se min nakna mage och bröst. Inte heller nekar jag dem sina nallar och snuttefiltar.

Efter en viss ålder slutar de vilja gosa på det sättet, jag lovar. Min 6-åring är inte ett dugg intresserad av att gosa med min mage längre, däremot gillar han fortfarande att bli kliad på ryggen. Han har själv valt ett annat sätt att gosa på. Barn är inte dumma, inte heller vill de vara bebisar hela livet.
    nej jag säger inte så om två-åringar som har napp. jag ser en viss skillnad på att suga på bröst och att suga på en napp.
    Sadness skrev 2010-09-02 16:58:01 följande:
    Ni som tycker att äldre barn inte ska bli ammade för att det är äckligt:

Har ni sexuella avvikelser, eller vad är det frågan om?!
    nej jag tror inte att jag har någon sexuell avvikelse. måste man ha det för att tycka att amning hör spädbarnstiden till?
  • trädis
    Corpset skrev 2010-09-02 17:10:04 följande:
    Men du vet väl att nappen är ersättning för bröstet? Amning är inte bara mat.
    napp är till för barnets sugbehov ja. det vet jag.
Svar på tråden ammar min tvååring, är jag konstig?!