Inlägg från: nollåtta |Visa alla inlägg
  • nollåtta

ammar min tvååring, är jag konstig?!

SuperJE skrev 2010-09-02 23:01:49 följande:

Nu orkar jag inte läsa denna tråd mera eftersom ni skriver 140 inlägg på en dag. Men nu har jag kommit på varför vissa vill amma så länge; ni har förmodligen så fula bröst att ni inte ser dom som en sexig kroppsdel inför er pojkvän/man, så varför inte ha dom fyllda med mjölk så länge som möjligt så någon i familjen uppskattar dom i alla fall? ;)

Nu var jag ju lite ironisk, men jag skulle kunna tänka mig att det är så i många av fallen. Mina tuttar är supersnygga, och dom är min mans och ingen annans. Mitt barn har fått "låna" dom för att få mat och bygga upp ett bra immunförsvar, och efter en månad kunde hon börja äta ersättning istället eftersom hon blev mer mätt på det. Så förmodligen är det där största skillnaden ligger i vad vi tycker..

Det var ju kanske bland det löjligaste jag läst, trots att jag bara ammade min dotter i två månader. Brösten är primärt till för bebisen, inte som sexobjekt för att kåta upp killar. För övrigt är mina bröst mina och inte "min mans".
  • nollåtta
    SuperJE skrev 2010-09-02 23:05:30 följande:
    Kom inte och säg något annat. Skulle ni gilla sex, tycka om att er man håller på med era bröst och ser dom som något sexuellt så skulle ni också vilja sluta amma snabbt
    Det ena behöver väl inte uteluta det andra? Eller blir din man kåt när han kissar med sin kuk?
  • nollåtta
    AyaRan skrev 2010-09-03 10:07:27 följande:
    för min del anser jag att videon med den brittiska mamman visar, om något, att gränsen har överskridits mellan "Naturligt" och "onaturligt" och att det över huvud taget inte längre har att göra med amningens fördelar eller nackdelar, utan snarare en sjuklig symbios mellan en isolerad kvinna med vanföreställningar och hennes barn, som hon har påtvingat mycket konstiga referensramar.  
    Håller med dig. Jag tycker det är okej att amma koltbarn men stora barn i skolåldern? Det känns gränslöst och opassande.
Svar på tråden ammar min tvååring, är jag konstig?!