ammar min tvååring, är jag konstig?!
Jenny1 skrev 2010-09-01 13:10:29 följande:
En 2-åring som ammas?! Min personliga åsikt är att det är rent äckligt, snudd på perverst..
Hehe, visst är det så att många tycker det är äckligt osv. av olika anledningar. Okunskap, fördomar, rädsla osv osv. Jag tror att vi alla som ammar våra 2-åringar är medvetna om att en del av er har dessa uppfattningar. Det är inte vad frågan handlar om. Lägg nu ner det, och skapa istället egna trådar om detta om det är viktigt.
Min 2-åring har börjat amma lite mer nu efter sommaren och dagis börjat om. Under sommaren var vi ju tillsammans hela dagarna, medan han verkar behöva vara väldigt nära nu. Det handlar mest om snuttning. Vet inte ens om jag har kvar någon mjölk då jag är gravid och det kan ha sinat. Men han säger att det är gott i alla fall=) Han kan fråga efter bröstet trots att vi inte är hemma, men accepterar när jag säger att han får vänta tills vi kommer hem.
Jag vet inte hur man ska göra/tänka i samband med att avsluta amningen. Hoppas det har kommit några kloka svar på den frågan här i tråden.