• Baby Animal

Ryanair + bagage. någon som vet?

Någon som har erfarenhet av ryanair, ingår det någon bagage utöver handbagage eller måste man betala extra om man har en väska att checka in?

Jag hajar inte om det ingår något nämligen..

• Svar på tråden Ryanair + bagage. någon som vet?
  • Pickeli

Nej du får i de allra flesta fall betala extra för incheckat bagage.

Google it!
  • Ericha

Beställer man på deras sida får man betala extra för bagage och resväg (säg 200kr dit och 200kr hem...). Värt att notera är att det är 10kg på handbagage och 15kg på incheckat bagage. (bäst att kolla hemsidan för de ändrar ju reglerna titt som tätt).

• Pyff

Man måste boka och betala extra för incheckat bagage. 10 kilo får du ju ta med dig i handbagage. Om du vill ha incheckat bagage kostar det några hundralappar. Bokade resa med dem för nån vecka sedan och nu hade de ändrat så man fick välja 2 olika vikter på incheckat bagage; på vår resa kostade det 330:- för 15 kilo och 550:- för 20 kilo.

Pyff på er!
  • Pirum

Kolla måtten på väskan du har som handbagage, de har en låda som de provar om den får plats i.

• ua82

Vill tillägga att dom har blivit jättehårda med måtten på handbagaget och testar i stort sett alla resenärers väska så att de inte är större än d tillåtna måtten.

Själv reser jag ofta till italien med ryanair och måste säga att dom blivit överdrivet petiga med just detta. Sist fick jag lov att checka in min väska (som jag rest med flera gånger tidigare och då har då ingen klagat på den...) och då betala 44euro...inte kul...

O du, glöm inte att skriva ut biljetterna! förr kunde man bara skriva ner biljett/bokningsnr och ha med sig men numera måste man ha en utskriven biljett.  Glömmer man skriva ut en hemma så kostar det skjortan att skriva ut en ny på flygplatsen!

Hoppas du får kul på resan!

Svar på tråden Ryanair + bagage. någon som vet?