Egomamma skrev 2010-09-01 14:53:44 följande:
Nej, man kan inte "ta" någon eftersom man inte äger sina vänner. Helt rätt. Men man kan nästla sig in, vilket är vad jag upplever är vad som har hänt här.
Det jag tycker är lite "obehagligt" är att den tredje personen visat NOLL intresse för min kompis. Men så fort jag lämnat hemmet så nappar hon på ett erbjudande som inte ens varit aktuellt att FUNDERA på (hundpromenaderna) eftersom hennes hund "blir så hispig" med sällskap. Varför just då, undrar jag. Det var JAG som frågade, ingen annan.. Men när JAG är borta ur bilden ett tag så frågar HON om hon får följa med?! Bakvänt för mig..
Känner jag mig åsidosatt? Nja, inte direkt, jag är en person som umgås rätt lite med folk IRL, lite av en ensamvarg faktiskt. Jag har återupptagit ett par av mina intressen och umgås med folk genom dessa i den mängd jag vill, och kan faktiskt känna att jag är glad att inte BEHÖVA vara så social med mina grannar, annat än att hälsa på dem.. (ja vi bor alltså grannar alla tre.)
Så den teorin sprack ;D (Fast jag kan förstå att tanken ploppade upp.)
Jag påverkas dock av att min kompis verkar stressad av situationen och så tycker jag generellt att det är lite konstigt beteende att vägra umgås innan jag är borta, och sen på bara någon vecka bli "bästis" med någon man knappt tilltalat på flera månader..
Det kanske är för henne som det är för många andra, obekvämt att umgås tre eller fler än att bara vara öga mot öga med en. Hon kanske inte direkt gillar dig, heller. Och din kompis kanske bara säger så till dig för att hon skäms för att hon föredrar sin nya vän.
Man kan ju aldrig veta, liksom.