Egomamma skrev 2010-09-01 15:34:20 följande:
Ojoj, du skräder inte orden, först är jag bitter, nu är jag paranoid.. Du känner mig verkligen utan och innan, eller hur?
Nåja, vilket som.
Jag tror du kanske behöver läsa mina inlägg lite mer ingående. Det är inte på något vis så att de inte träffats innan, det är nämligen så att jag försökt bjuda med den tredje personen för att hon ska lära känna flera (däribland min kompis) på ett naturligt sätt, på hundpromenader (och även fika i somras innan vi åkte) men hon har tvärvägrat och kommit med diverse konstiga förklaringar. När jag sen inte var hemma så sökte hon upp kompisen och FRÅGADE om hon kunde följa med ut på promenaden.
Tidigare har hon enbart umgåtts med folk som hon kände tidigare och sin familj i flera månader, utöver att hon hälsat på grannarna och pratat en hel del med mig, eftersom vi har barn i samma ålder som leker bra. Vi är inte på minsta vis osams eller så, kanske jag ska tillägga.
Men du kanske har rätt, jag kanske är paranoid som reagerar inför ett sådant beteende. I don't know..
Nej jag skräder inte på orden, varför ska man göra det? Och mina åsikter om dig baseras endast på det du själv skriver här och jag har läst dina inlägg och även citerat dig klart och tydlligt.
Exakt VAD är problemet här egentligen? Vuxna människor som utvecklat en vänskap och som trivs ihop, varför behöver man ens göra frågeställningen om det är ok? Och om detta dessutom var en vänskap som du från början försökte uppmuntra så borde du väl endast vara nöjd och glad nu.