• xena

Jahapp... vi väntar än...

Vi har väntat i 26 månader nu, så vi ligger efter er. Räknar med att få BB nästa sommar, efter ca 3 års väntetid (så ser det ut just för tillfället i Thailand). När vi skickade handlingarna var väntetiden ca 18 månader.

För mig har dock väntan gått bra hittills, någon kortare "dipp" här i våras. Jag bytte jobb för ett par år sedan så det har varit mycket nytt med det så på sätt och vis har väntan varit bra. Nu har jag hunnit komma in i jobbet. Nu tycker jag att jag är helt redo för BB :). Allt är inte klart ännu i rummet, men vi tar det lite pö om pö när lust och pengar finns.

Nu har jag börjat tänka i termerna att  "nu är det sista gången vi gör det här utan barn" och det känns både spännande och "skrämmande".

Annars så har jag många fritidssysslor som håller mig i gång och underlättar så man inte bara behöver tänka på BB. Tankar på när, var och hur det magiska samtalet kommer upptar en del tid ;). Är med på vår Thailandslista och det är så roligt att läsa om andras väg till BB och om de som kommit hem med barn och deras funderingar osv.

Med hopp om BB till alla väntande :)

Svar på tråden Jahapp... vi väntar än...