Inlägg från: DevilsDaughter |Visa alla inlägg
  • DevilsDaughter

Hur onyttigt är soppar som tex varma koppen?

Är det mkt ämnen som inte är nyttiga som det brukar vara i "processad" mat? Mår jättedåligt pga graviditet och det enda jag kan äta är soppor, och det är så bekvämt med tex varma koppen, så blir att jag äter flera om dan.. Men är orolig att jag då får imig hög dos av skadliga ämnen?

• Svar på tråden Hur onyttigt är soppar som tex varma koppen?
  • DevilsDaughter

callgirl:Tack för svaret! Har provat postafen, men det hjälper tyvärr inte.

kakmonster: Ja, det tror jag också, hehe. Men jag har noll energi till att göra något eget. Varma koppen har jag inte ens provat tidigare, gillar inte soppa över huvud taget i vanliga fall.

• DevilsDaughter

Nejdå! Du dödar inte ditt barn! Bättre att du får i dig något än inget alls som någon skrev tidigare i tråden. Jag har gått igenom fyra graviditeter där jag har mått illa och kräkts sen v 5 och hela graviditeten. Har knappt fått i mig nån mat och ofta har det jag fått i mig inte varit nån bra mat.. Försök få i dig lite vitaminer emellanåt, men går det inte så stoppa i dig det du klarar av att äta. Snabbnudlar funkade för mig ett tag under graviditeten, då försökte jag komplettera med att ha lite broccoli i. Ät folsyratabletter och multivitamin, typ mitt val kvinna.. Åt du "normal" man innan graviditeten så har du lagrat en del, ditt barn tar det du behöver och det blir du som blir lidande i första hand.  

Svar på tråden Hur onyttigt är soppar som tex varma koppen?