• biigdeal

Unga föräldrar som planerat sina barn?

Jag är 16 och jag väntar mitt första barn, det är inte riktigt säkert än, men jag kanske till och med väntar tvillingar, och det  var inte planerat och jag råder inga i min ålder att skaffa barn såhär pass tidigt. Men jag ser ändå inga fel med det om det nu råkar bli en bebis, jag anser hellre att man tar sitt ansvar och behåller barnet än att man använder abort som en " livlina" för att man vara oansvarlig och inte använt komdom! Jag kan ta hand om barn lika väl som en 30åring kan det, jag är inte en sämre mamma bara för att jag inte är äldre, istället kan jag vara med mitt barn mera och en längre tid. Jag går första året på gymnasiet och jag har löst att så att jag får fortsätta plugga tillsammans med mina klasskompisar, de vet också om min graviditet och är väldigt glada för min skull, de är till och med förväntans full för att få känna barnet börja sparka.

Pappan till barnet är inte överlycklig över att behöva bli pappa, och jag har sagt till honom " orkar du inte pressen är det bättre att vi skiljs som vänner än ovänner" Men han vill göra sitt bästa och han vill finnas här för barnet, jag har märkt att det tar längre tid för honom att vänja sig vid tanken än vad det göra för mig och det är ju självklart. Men jag tycker det är omogen och rent av elakt att hoppa på "unga mammor" att de är dum för de behåller sina barn! Vi är minst lika starka som någon annan tjej, jag är rätt trött på äldre som anser att vi är dumma och inte skulle klara av det!

Svar på tråden Unga föräldrar som planerat sina barn?