barnlösa och överviktiga i göteborg, intresserade av att gå med i en självhjälpsgrupp, se hit!
hejsan! mitt namn är jenni, och jag lider av pco. är överviktig, genomgår just nu hormonbehandling i form av sprutor. ska berätta väldigt kortfattad om en ide jag och min friskvårdsterapeut fick idag, då jag ventilerade av mig lite på henne, då mina behandligar inte verkar funka. jag har en underbar sambo,som försöker förstå och hjälpa mig genom detta, men tyvär kommer han aldrig riktigt kunna förstå mig helt, eftersom det är mig det är fel på, det är jag som tar sprutorna varje dag, och det är jag som får kämpa med min övervikt ensam. alltid när jag sitter på väntsalen och tittar runt omkring mig, så ser jag av vi är så många som befinner oss i samma situation, och som har våra partners, men ändå gör det ensamma. det är därifrån vi fick iden om att starta en självhjälpsgrupp.(missuppfatta mig inte angående våra partners, dem finns där, ,men jag tror att ingen kan förstå en mer än den som går igenom samma sak)
även hon, friskvårdsterapeuten har lite problem med vikten och även problem med att bli gravid, fastän hon inte försöker just nu. våran ide är att samla ihop en grupp på 5-6 tjejer som ska träffas en gång i veckan till att börja med, och därefter enligt behov. träffas och hjälpa varandra, lära oss av varandra, stötta varandra, och peppa varandra för att gå ner i vikt och för att klara av att genomgå behandlingarna. friksvårdsterapeuten hyr in sig på ett spa i göteborg, som är stäng på söndagar, så vi har tänkt att hålla till där, till att börja med. hon har lite kontakter som hon ska försöka få att komma och prata med oss, och hjälpa oss längst med vägen, men mest av allt,ska vi då lära oss av varandra, och stötta varandra. detta kommer inte kosta oss någonting, utan vi gör det endast för varandra.
det blir som en form av viktväktarna, fast ändå inte då vi inte försöker sälja något, och som då är koplad med barnlöshet.
så känner du som oss,att du behöver stöd, att du behöver att någon puschar dig för att gå ner några extra kg och inte klarar av det ensam, så skriv till mig privat, så berättar jag mer. Som sagt, detta är någonting vi kom på eftersom vi själva befinner oss i den situationen, och känner att man vill ha stöd från andra som befinner sig i samma situation.. vi vill starta med gruppen så snart som möjligt, och menar verkligen allvar, vi är inte ensamma, du är inte ensam, och tillsammans blir vi starkare...