Ååå, min valp vägrar bli rumsren!
msmurphy skrev 2010-09-01 22:20:53 följande:
Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara problemet.Men okej, min lilla tuss är bara 4½ månader. Hon sover nästan alltid hela natten igenom utan att göra ifrån sig, utan väntar tills jag tar ut henne på morgonen. Iofs är hon extremt morgontrött också...
Det är ju inget konstigt med att det händer olyckor ibland fortfarande, hon är ju inte så stor. Men hon verkar inte förstå att man inte ska kissa och bajsa inne. Hon "säger inte till" när hon behöver gå ut.
Ibland när jag misstänkt att hon behöver gå ut öppnar jag dörren och erbjuder henne att gå ut, men det nappar hon inte på.
Jag tar ut henne efter sömn, lek och mat. Och för det mesta prickar hon in att gå då, men just att hon helt ogenerat går och sätter sig inomhus, jag blir galen!
Ingen som helst utveckling har skett den senaste månaden eller två.
Vad ska jag göra?
När du misstänker att hon behöver kissa, erbjud inte henne att gå ut utan ta ut henne och vänta tålmodigt tills hon gör ifrån sig och BERÖM!
precis som du gjorde då hon var 9 veckor!
Min kille hade en period då han vägrade bajsa utomhus, jag stod ute i januari (vi hade 34minus en 2-veckorsperiod just då) mitt i natten i 1,5 timme och väntade på att han skulle bajsa! Och det är tyvärr det enda som hjälper om de små liven tjurar. Man måste vara tjurigare själv :)