• Thezz88

hur blir jag av med slem, hosta och halsont?

Jag har serdan i förra tisdagen hjaft ont i halsen. hade feber förra onsdagen och och mina halsmandlar har varit stora som hus.
    I söndags slog det till mot mina stämband och jag blev hes. Det höll i sig till tisdag och igår var det bättre. Men jag har sedan i måndags haft väldigt ont i ena halsmandeln. Den vänstra. Gör skit ont när man sväljer och det känns ända upp i örat. Har också sedan i söndags haft rethosta. Och det är verkliegn bara torrhosta.
    Var hos läkaren i måndags och det är inte halsfluss.
    Men nu har jag försökt att lokalisera min smärta och den sitter i mitten där hals blir haka. Trycker man lite där, upp mot gommen/huvet så gör det SVIN ont. Vad är det??

Sen har jag en massa slem som sitter mellan hals och näsa. Går inte att få ut åt nått håll (inget hjälper. ej snyta sig, ej nässpray, ej host medecin med slemlösande) vad ska jag göra?? Huskurer??

Snälla hjälp mig...!!!

• Svar på tråden hur blir jag av med slem, hosta och halsont?
  • Turboplingen

bisolvon, eisinafors eller hur det nu stavas och varmt vatten med honung och citron.
    det brukar jag trycka i mannen när han blir förkyld..
    sen är strepsil skönt för en ond hals

Nova 070902, Hemi 100802, familjenblir4.blogspot.com/
  • dotty

låter konstigt att du har torrhosta och slem samtidigt. de två motsäger ju varandra. säkert att du inte har slemhosta?

slemmet mellan hals och näsa får jag bort genom att skölja näsan med en nässpruta. finns att köpa på apoteket, den heter nasaline och man sköljer med ljummet saltvatten. typ bästa uppfinningen någonsin! ibland behöver man fräsa lite efteråt också, men saltvattnet löser upp så man får ut allt.

• Thezz88
    dotty skrev 2010-09-02 11:36:03 följande:
    låter konstigt att du har torrhosta och slem samtidigt. de två motsäger ju varandra. säkert att du inte har slemhosta?

slemmet mellan hals och näsa får jag bort genom att skölja näsan med en nässpruta. finns att köpa på apoteket, den heter nasaline och man sköljer med ljummet saltvatten. typ bästa uppfinningen någonsin! ibland behöver man fräsa lite efteråt också, men saltvattnet löser upp så man får ut allt.
    Jaa det är torrhosta. Får ju inte upp nått slem eftersom att det sitter mellan halsen och näsan. Får försöka skölja med mera och se om det släpper.

Men varför gör det så ont i halsen då? varför bara på ena sidan och vad är det som gör så ont när man tycker på den??
Svar på tråden hur blir jag av med slem, hosta och halsont?