Inlägg från: Danijella |Visa alla inlägg
  • Danijella

Choroid plexus-cystor i hjärnan på RUL i v 18

hejsan, jag var på rul igår (v.19+1) och det visade sig att bebisen hade en sådan "blåsa"... Tänkte bara höra hur det har gått för dig Ylva. Min bebis hade lik som din inga andra konstigheter. Tacksam för svar!

• Danijella

Ja precis , fick en ny läkartid på onsdag , vet inte heller hur jag ska klara av dom här dagarna. Men hon förklarade att det var mycket liten risk att det ska bli några missbildningar eftersom att allt annat såg bra ut och för att jag är ung , är ju bara 17 år.. Men är självklart jätteorolig ändå. Har också läst att om fostret bara har en cysta så är risken mycket mindre än om det skulle vara fler i hjärnan . Sa din BM något annat ? Min var egentligen inte så informativ...

• Danijella

okej, jag tror inte man ska oroa sig för mycket, men det är svårt ... skriv sen hur det gick på måndag , önskar dej all lycka !! :)

• Danijella

okej , men det låter ju bra , nu har jag vart på mitt också. Han kollade igenom allt och uteslöt down syndrom direkt efter att ha kollat på näsbenet osv. Han förklarade dock den förhöjda risken med trisomi 18. Men sa att inget annat sjukhus i Sverige hade berättat detta för mig eftersom att det bara är 1 cysta och för att jag är ung, men Akademiska sjukhuset gjorde just nu en studie om dessa cystor, därför kallade dom in mig på extrakoll, vilket jag är tacksam över. Han sa ingen risksiffra, men han sa till min pojkvän att det var mycket större risk att han skulle få bröstcancer nu änn att mitt barn skulle ha trisomi 18. Fick göra ultraljudet i 3D , det var supercoolt, fick också reda på att det är en tjej. Nu känner jag att jag kan andas ut.. Men det blir ändå 20 veckors lite mer oro än vad det hade vart om dom inte hade sett cystan. Lycka till med allt :) !

Svar på tråden Choroid plexus-cystor i hjärnan på RUL i v 18