Inlägg från: Rosavit |Visa alla inlägg
  • Rosavit

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Hej,

Jag hoppar gärna in här med . Är 34 år och vi  har precis (idag) misslyckats med vårt första försök.. Men, men, det hade väl varit för bra för att vara sant att det skulle ta sig första gången.
    Nu sitter jag här med jättemensvärk och längtar så det knakar till ÄL om ca 10 dar.. :)

• Rosavit

Tack alla!

Ja det är verkligen sant Mallanis. Här misslyckas vi inte! Det är ju faktiskt väldigt roligt att försöka bli med bebis Glad. Dock måste jag säga att det är lite tråkigt denna väntan fram till ÄL..

försökte lägga till mig och gris78, vet inte om jag lyckades :)

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

Gris78 ÄL 5-6 september BIM 19 september
    Ansi 30: ÄL 5-6 september BIM 21 september
    Mallanis: ÄL 10-15 september BIM 25-26 sept?
    MD77: ÄL ~12-13 september BIM ~27 september
    Rosavit ÄL18- 19 september BIM 5-6 oktober

• Rosavit

Hej,

Jag har bara kört med CB ägglossningstest. En glad gubbe känner jag är på min nivå. Lätt att förstå även om jag är lite osäker om det betyder att man har ägglossning eller ägglossning är på väg.. Tänker nog fortsätta med det så länge jag känner att jag har råd i alla fall..

Har oxå sett på the great sperm race nu.. Ja vad ska man säga? Alla graviditerer är ett mirakel! Känner att jag måste hjälpa alla stackars simmare nästa gång Skrattande. Bisolvon?

• Rosavit

Hej,

Välkomna alla nya! Vad roligt med så många! Trots det är jag fortfarande sist ut :(

Förstår din känsla Pingla77, det känns som de flesta i vår ålder är på barn två minst....
    Det var jobbigt att se alla magar och vagnar och inte minst alla vänner som blev med barn. Det var tufft!

Från det att min sambo och jag bestämde oss att skaffa bebis så har jag blivit lite väl hysterisk ibland känner jag. Vill verkligen att det ska ta sig med en gång och blir väldigt ledsen om jag tror vi kommer missa en ÄL. Men huvudsaken är ju att man har börjat sin bebisverkstad! Vad gör en månad eller två egentligen? Även om det kan kännas jättetungt så är man på g och det är ju toppen.. Glad

• Rosavit

Hej alla,

Jag var på hälsokosten förra veckan och köpte bidrottninggel. Det var kvinnan som jobbade där som rekomenderade det. Bidrottningen får många, många barn sa hon Glad. Hon tyckte inte jag skulle ta rosenrot (som jag frågade efter först) för det var mer för deprission och sexlusten.. Så då tyckte jag att jag kommer säkert behöva det sen... . Men, men, jag undrar om något hjälper..Min syster hade dock  försökt i nästan ett år när hon började med rosenrot och bisolvon och det tog sig med en gång. En tillfällighet? Kanske..

Ha en bra kväll alla!

• Rosavit

Ansi30, det skulle inte förvåna mig.. För idag har jag mått illa hela dagen, kännt mig yr och har lite mensvärk.. Men jag ska egentligen ha ägglossning på söndag så lite mensvärk är inte konstigt. Vet inte om det är drottninggelet eller vitamintillskotten jag oxå köpte. Eftersom jag är vegetarian så är jag inte van vid att få i mig allt så jag trodde det kanske var vitaminerna.. Hmmm.. Jag har oxå ganska regelbunden mens och ägglossning. Däremot så blöder jag inte så mycket, därav drottninggelet.. Jag tror i alla fall att jag kör fram tom nästa ägglossning. Om jag får någon!

• Rosavit

God morgon härliga lördag!

Ansi30, jag tror man kan få nidblödning 3-8 dagar efter ÄL men min syrra fick en blödning samma dag hon skulle få sin mens. Så jag hoppas, hoppas, att det var det du fick Glad

Själv har jag fått glad gubbe idag så jag sitter här och undrar när jag kan gå in och väcka killen... Jag väntar max en halvtimma till...Tungan ute

Ha en bra dag alla!

• Rosavit

Välkomna alla nya och lycka till med era ÄL :)

Själv har jag väldig mensvärk så det kommer nog skita sig denna gången med... :(

• Rosavit
    mallanis skrev 2010-09-28 22:21:06 följande:
    MD77- usch så trist =( jag trodde att vi hade fått in lite flyt i tråden ...

Rosavit- Är du säker på att det är mensen då ;) hoppet är inte ute förrän tanten kommer. Du har ju ändå ganska många dagar kvar till BIM, brukar du ha starka menskänningar?
    Ja det är några dagar kvar.. Men jag har absolut inga symptom alls.. Känner mig pigg, inga ömma bröst eller illamående... Förra månaden hade jag oxå mensvärk en vecka innan så jag har inga större förhoppningar även om jag innerst inne hoppas och tänker på det hela tiden..
    Kände du något speciellt innan du testade? Får känslan av att alla som plussar  redan innan visste att de var gravida?

Hoppas det går bra för er andra och tråkigt med mensen MD77 :(
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet