Inlägg från: emmafemma |Visa alla inlägg
  • emmafemma

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Hej på er!

Vad roligt att ni är så många. Jag hoppar gärna in här. Jag har precis fyllt 30 och planerar första göra barn-försöket i slutet på oktober. Några veckor kvar, men inom räckhåll. Vi ser båda fram emot att "sätta igång" på riktigt och kan knappt vänta. Jag lägger till mig till listan om några veckor. Har en ÄL innanGlad

• emmafemma

Då kan väl jag också passa på att berätta lite om mig.

Jag och min sambo har som sagt inte börjat än, men snart så. Vi ska gifta oss om några veckor och planerar första försöker strax därefter. Kommer min ÄL som förväntat, sker den på vår "bröllopsresa". Nu är jag inte så naiv att jag tror att vi ska lyckas på första försöket. Men tänk OM det skulle göra det. Romantiskt så det dryper om det.

Vi förbereder oss genom att vara allmänt sunda - ingen extravagans åt varken det ena eller andra hållet. Jag äter dock folsyra och har testat ÄL-stickor i några månader nu för att få rutin.

ernlia03 - jag kan inte rikigt föreställa mig besvikelsen än, men jag misstänker att jag kommer att känna precis likadant efter varje misslyckat försök. Min syster blev gravid på tredje försöket och har berättat att hon var övertygad om att det var något fel på henne redan efter första "missen".

Det verkar i alla fall vara en härlig och peppande tråd det här och jag håller tummarna för er allihopa!

• emmafemma

Hej alla,

Vad härligt med Fredag - det är alltid en extra skön stämning på jobbet då. Av någon anledning går arbetsmoralen ner några knop strax efter lunchSkrattande

Gris78: Vi är nog ganska utspridda. Jag bor i Skåne.
    MariaF79: Tråkigt med mens. Men vilken bra idé att lägga till hur många försök man har gjort. Då slipper man känna sig så ensam.

Jag känner mig lite tramsig som skriver utan att ha försökt än, men snart så. Jag har bara en ÄL och mensomgång kvar innan det är dags. Det finns i princip inget som hindrar att vi testar innan, men det har blivit lite av en fix idé att vänta till efter bröllopet. För oss båda! Utan någon bakomliggande värdering.  

Trevlig helg på er!

• emmafemma

Grattis mallanis! Hoppas, hoppas, hoppas att det går vägen för er!

Min sista ÄL innan vårt första försök pågår just exakt nu. Gissa om jag är sugen på att testa på studsSkrattande

• emmafemma

Jag äter folsyra, jättenattljusolja (för PMS-besvär) och Omega3. Sambon äter multivitamin med zink (som sägs snabba på spermierna, men jag vet inte om det stämmer?).

The blonde one: Jag kör också med stickor. Eller rättare sagt, jag har "övat" med stickorna för att få in en rutin och kommer absolut att använda dem till första försöket nu i slutet på oktober. Det är ju jättebra att se på ett ungefär när man har ÄL. Inte så romantiskt kanske, men praktiskt.  

Tror det är dags att lägga till mig till listan också.

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM
    Irmelie:
     ÅL 15 sept, BIM 29-30sept
    MD77: ÄL 17 sept, BIM 1 okt (fick mens 27/9) Minus
    Rosavit: ÄL18- 19 sept, BIM 5-6 okt
    Saftochbulle: ÄL 22-23 sept, BIM ca 6 oktober, försök nr 6, första barnet
    Astrogirl: ÄL 24-25 sept, BIM 8 okt, försök nr 9, första barnet
    ernlia03:
     ÄL 25-27 sept, BIM ~10 okt, försök nr 6, första barnet.
    Fröken Ellen:
     ÄL ~28 sept, BIM ~11 okt
    essalady: ÄL ~29 sep, BIM ~ 12 okt, andra försöket första barnet
    MariaF79: ÄL ~29-30 sept, BIM ~14-15 okt, första riktiga försöket
    Lillamillan: ÄL 1 okt, BIM 15 okt, försök nr 13 första barnet
    Ansi30: ÄL:  1-3 okt, BIM 15 oktober: Försök nr 6
    simtim: ÄL: ~5 okt, BIM ~20 okt, tredje försöket
    emmafemma: ÄL ~ 24-26 okt, BIM ~ 8 nov, första försöket, första barnet

GRAVIDA
    Mallanis: BF 3 juni 2011. Tredje graviditeten hoppas nu på första barnet.

Kör hårt all ni som har ÄL i dagarna!

• emmafemma

Ja, här gäller det verkligen att ligga i! Vi säger det hela tiden, men vad roligt att vi är så många som följs åt. Det är superspännande att vi har 2 som har plussat också. Jag känner mig ensam nere i novemberraden - men ser hellre en massa plus än sällskapSkrattande

• emmafemma

Jag tycker också att det ser ut som plus! Stort grattis!

• emmafemma

Jag håller tummarna för dig Irmelie!

Nu är vi några som snart har ÄL, så nu KÖR VI SÅ DET RYKER! Det är dags för vårt första försök och det känns så bra och spännande. Vi var helt fnittriga nu "första" gången utan skydd på så länge. Härligt!

• emmafemma

Vad absurt det är egentligen, det här med att pricka in ÄL o.s.v.

Vi skrattade åt oss själva igår när vi stod och pratade om vilka dagar vi hade haft sex och att "jo, men de kan ju leva i några dagar" och "ja, men då får vi ha sex på torsdag, fredag och kanske lördag". Sedan brast vi ut i ett gapflabb. Jag inser att vi inte alltid kommer att ta så lättsamt på det hela om försöken drar ut på tiden, men njuter så länge det varar.

Just nu är vi bara så fascinerade av att ha sex utan skydd att det nästan överspeglar att vi faktiskt försöker skapa ett barn. Men bara nästan ...

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet